Bu araştırmanın amacı,
TÜBİTAK- 4004 desteği ile gerçekleştirilen bir bilim kampındaki STEM
(Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin
STEM başarılarına, fene yönelik motivasyonlarına ve üstbilişsel
farkındalıklarına etkisini incelemektir. Araştırmanın hedef kitlesini Karaman
ilinin farklı beldelerinden 26 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada deneme
öncesi modellerden tek grup ön test son test deseni; veri toplama aracı olarak
ise STEM Başarı Testi, Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği (FÖYMÖ) ve
Üstbilişsel Farkındalık Ölçeği (ÜFÖ) kullanılmıştır. Verilerin SPSS 24
programında bağımlı t-testi kullanılarak anlamlılık düzeyleri test edilmiş,
STEM etkinliğinin etki değerleri ve büyüklüğü için ise Cohen değerlerine
bakılmıştır. STEM başarısı, fen motivasyonu ve üstbilişsel farkındalık arasındaki
ilişki için Pearson korelasyonuna, fen motivasyonu ile üstbilişsel fakındalığın
STEM başarısını yordama gücünü ortaya koymak için ise doğrusal çoklu regresyon
analizi yapılmıştır. Araştırma sonunda, STEM etkinliklerinin STEM başarısını
anlamlı düzeyde artırdığı, STEM başarısı ile fen motivasyonu ve bilişüstü
farkındalığın yüksek düzeyde bir korelasyona ve üstbilişsel farkındalığın STEM
başarısını yordamada anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur.
Bilim Kampı Fen Motivasyonu STEM Başarısı STEM Etkinlikleri Üstbilişsel Farkındalık
The present study aims to investigate the effects of STEM activities
conducted in a science camp on the STEM achievements, science motivations and metacognitive
awareness of 8th grade students. Target population of the study consists of 26
students from different parts of the city of Karaman, Turkey. In this study,
one-group pretest-posttest pattern was used which is one of the pre-test
models. STEM AT, SMTSQ, MAS were used as data collection tools. Levels of
significance were tested in SPSS 24 by using t-test, while for the effect
values and effect sizes of STEM activities, Cohen values were searched. In
order to ascertain the relationship between STEM success, science motivation
and metacognitive awareness Pearson correlation was used; and to reveal the power
of meta-cognitive awareness and science motivation to predict STEM success,
linear multiple regression analysis was made. Based on the study, it may be
said that (1) STEM activities significantly increased STEM achievement; (2)
STEM achievement, science motivation and metacognitive awareness had a high
correlation; and (3) metacognitive awareness had an important effect on
predicting STEM success.
Science Camp Science Motivation 8th Grade Students STEM Achievement Metacognitive Awareness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 5 |