Kadın giyim pazarı içinde
tesettür giyim pazarı dünya genelinde Müslüman nüfusun artması, modanın etkisi
ve İslami tüketim pratiklerinin gelişmesiyle oldukça gelecek vaat eden bir
pazar haline gelmiştir. Bu pazarı besleyen en önemli tüketici grubu olan
üniversite çağındaki tesettürlü gençleri yakından incelemek pazara ait
dinamikleri anlamada oldukça önemlidir. Bu çalışmada tesettürlü üniversite
öğrencilerinin tesettür giyim alışverişlerinde karar verme tarzlarının
incelenmesi için Sproles ve Kendall
(1986)’ın “Tüketici Tarzı Ölçeği’’ kullanılmış, 337 kişilik bir örneklem
grubundan elde edilen verilerle öğrencilerin karar verme tarzı ile
demografik değişkenleri ve satın almaya karşı tutumları arasındaki ilişkilerin
incelenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre tesettürlü gençler
alışverişlerinde mükemmeliyetçi, kalite, moda ve eğlence bilinçli bir eğilim
göstermekte, gelir seviyeleri yükseldikçe daha markalı ve tasarım ürünlere
yönelmekte, online ve hızlı alışverişe önem vermektedir. Sonuç olarak
tesettürlü gençlerin eğilimlerini ve ihtiyaçlarını yakından tanımanın pazara
hitap eden firmaların daha etkin pazarlama karması ve stratejileri
geliştirmeleri açısından oldukça faydalı olacağı düşünülmektedir.
Kadın Giyim Tesettür Giyim Tesettür Giyim Pazarı İslami Tüketim Tüketici Karar Verme Tarzları
Among women’s
clothing market, modest dress market has become a highly promising market due
to the rise of Muslim population across the world, the influence of fashion and
the development of Islamic consumption practices. Examining the veiled youth at
university age which is the most important consumer group supporting this
market closely is highly important for understanding the dynamics of the
market. In this research, the ‘’Consumer-Style
Scale’’ by Sproles and Kendall (1986) was used to analyze decision-making
styles of veiled university students during modest dress shopping and it was
aimed to analyze the relationships between decision-making styles and
demographic variables of students and their attitudes toward purchase with the
data obtained from a sample group of 337. According to the findings acquired,
veiled youth show tendencies based on perfectionism, quality, fashion and entertainment
during shopping and as their income rises, they tend towards more branded and
designed products and attach a greater importance to online and fast shopping.
As a consequence, it is believed that recognizing the tendencies and needs of
veiled youth closely will be quite useful for firms addressing the market to
develop more effective marketing mixes and strategies.
Women’s Clothing Modest Dressing Modest Fashion Market Islamic Consumption Consumer Decision-Making Styles
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |