The aim of this study was to examine the messages given for propaganda purposes in Tokyo Rose radio programs during the Second World War. Specifically, the most famous radio speeches of Tokyo Rose, which are the subject of the propaganda movie called The Voice of Truth prepared against Tokyo Rose radio broadcasts by War Finance Division U.S. Treasury Department were determined as a sample. For this purpose, one of the programs of Tokyo Rose, which was determined by using purposive sampling method, was examined by using semiotic analysis method in the context of open and secret messages. The radio speech identified in the study was analyzed in the context of the semiotics concepts of linguist Roman Jakobson. According to the findings, both sadness and fear were tried to be brought to the forefront in order to influence the people and army of USA through radio broadcasts. On the other hand, it was revealed the emphasis of that the war was meaningless and the Japanese people did not want war on radio.
Çalışma kapsamında İkinci Dünya Savaşı sırasında gerçekleştirilen Tokyo Rose radyo programlarında propaganda amaçlı verilen mesajların incelemesi amaçlanmaktadır. Çalışma özelinde 1945 yılında Amerika Birleşik Devletleri Hazine Bakanlığı Savaş Finansmanı Bölümü tarafından Tokyo Rose radyo yayınlarına karşı hazırlanan Gerçeğin Sesi (Voice of Truth) adlı propaganda filmine konu edinilen Tokyo Rose'un en ünlü radyo konuşmaları örneklem olarak belirlenmektedir. Bu amaçla çalışma kapsamında amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen Tokyo Rose'un programlarından biri vermek istediği açık ve gizli mesajlar bağlamında göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmektedir. Çalışmada belirlenen radyo konuşması, dilbilimci Roman Jakobson'un göstergebilim kavramları özelinde analiz edilmektedir. Elde edilen bulgularda, radyo yayınları üzerinden ABD halkını ve ordunu etkileyebilmek için hem hüzün hem de korku duygularının ön plana çıkarılmaya çalışıldığı görülmektedir. Diğer yandan savaşın anlamsız yere devam ettiği ve Japon halkının savaş istemediği vurgusunun da radyo yayınların üzerinden yapılmaya çalışıldığı ortaya çıkarılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |