Bu araştırmada Dehşet Yönetimi Kuramı ve kuramın kavramlarını film analizi yöntemi ile incelemek ve somutlaştırmak amaçlanmıştır. İnsanı diğer canlılardan ayıran eşsiz entelektüel yetenekleri belli bir oranda doğaya hâkim olmasını, hayatını daha konforlu hale getirmek için buluşlar gerçekleştirmesini ve icatlar yapmasını sağlar. Diğer taraftan bu üstün entelektüel yetenekleri insanın ölümlü bir varlık olduğunu fark etmesine de neden olur. İnsan, çeşitli yollarla ölümlülüğün oluşturduğu dehşet ile baş etmeye ve ölümü mümkün olduğunca uzak bir geleceğe ötelemeye çalışır. Ölüm farkındalığının yoğun olduğu ortamlardan biri savaştır. Bu araştırmada bir savaş biyografisi olan Roman Polonski’nin yönetmenliğini yaptığı “Piyanist” filmi Dehşet Yönetimi Kuramı’nın kavramları açısından analiz edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. “Piyanist” filminin bazı sahneleri belirlenerek, bu sahnelerde yaşananlar kuramın ölümlülük bilinci, ölüm düşüncesinin erişilebilirliği, ölüm kaygısı tamponu, kültürel dünya görüşü, benlik saygısı, yakın ilişkiler, romantik ilişki, iç grup yanlılığı, dış grup düşmanlığı, sembolik ölümsüzlük, gerçek ölümsüzlük, yakınsak ve ıraksak savunma kavramları açısından incelenerek somutlaştırılmaya çalışılmıştır.
Dehşet Yönetimi Kuramı Ölümlülük Bilinci Kültürel Dünya Görüşü Benlik Saygısı Film Analizi
Yok
Yok
Yok
This study aims to examine and concretize Terror Management Theory and its concepts with film analysis method. The unique intellectual abilities that distinguish human beings from other creatures enable them to dominate nature to a certain extent, and to make inventions and discoveries to make their life more comfortable. On the other hand, these superior intellectual abilities cause people to realize that they are a mortal being. Humans try to cope with the terror of mortality in various ways and to postpone death as far into the future as possible. An environment with intense death awareness is war. In this study, the movie “The Pianist”, a war biography directed by Roman Polonski, was analysed in terms of Terror Management Theory concepts. Qualitative research design document analysis method was used in the study. Some scenes from the movie were selected and the incidents in them were examined and concretized in terms of theory’s mortality consciousness, accessibility of death thought, death anxiety buffer, cultural World view, self-esteem, close relationships, romantic relationship, in-group bias, outgroup hostility, symbolic immortality, true immortality, convergent and divergent defence concepts.
Terror Management Theory Mortality Consciousness Cultural Worldview Self-Esteem Film Analysis
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2 |