This research aims to reveal the relationship between the thinking styles and strategies used while studying and learning instrumental music in the music departments of the faculty of fine arts and Turkish state music conservatories. The study utilized a correlational design among quantitative research designs and simple random sampling among sampling methods (n=137). The normal distribution of the data was evaluated using histograms, Q-Q plots, and the Shapiro-Wilk test. The correlation between quantitative data was assessed using Pearson correlation analysis. There was no significant difference between the mean values of the sub-dimensions of the scales used in this research and the class variable (p>0.05). In the study, a significant difference was found in favor of males between the gender variable and only the ‘executive’ sub-dimension of the learning styles scale (p<0.05). There was no significant difference between the gender variable and the sub-dimensions of the scale of strategies used while studying and learning instrumental music. The results of this research indicate that students predominantly prefer comprehension monitoring strategies and least like articulation-organization and attention strategies used while studying and learning instrumental music. According to the average values of the study, it was revealed that the most common thinking styles of the participants were hierarchical, judicial, internal, and monarchic; they used liberal, external, anarchic, and oligarchic thinking styles at least, respectively. The data obtained from this research reveals that students do not use enough strategies while studying and learning instrumental music, regardless of their thinking styles. In this case, students should be informed about the use of learning strategies and encouraged to use them. For the teachers to make these referrals, they must be knowledgeable, equipped, and good observers. Pedagogical lessons can be added to the curriculum, including thinking styles and learning strategies, or course contents can be organized to include them.
Music Music Education Thinking Style Instrument Practice Strategy Instrument Learning Strategy
Bu araştırma ile güzel sanatlar fakültelerinin müzik bölümlerinde ve Türk müziği devlet konservatuvarlarında öğrenim gören öğrencilerin düşünme stilleri ile enstrümantal müziği çalışırken ve öğrenirken kullandıkları stratejiler arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden ilişkisel (korelasyonel) desen, örneklem yöntemlerinden ise basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır (n=137). Verilerin normal dağılıma uygunluğu Histogram, Q-Q grafikleri ve Shapiro-wilk testi ile değerlendirilmiştir. Nicel veriler arasındaki ilişki ise Pearson korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Bu araştırmada kullanılan ölçeklerin alt boyutlarına ilişkin ortalama değerler ile sınıf değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Araştırmada cinsiyet değişkeni ile öğrenme stilleri ölçeğinin sadece ‘yürütücü’ alt boyutu arasında erkekler lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05). Cinsiyet değişkeni ile öğrencilerin enstrümantal müziği çalışırken ve öğrenirken kullanılan stratejiler ölçeğinin alt boyutları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bu araştırmanın sonucunda öğrencilerin enstrümantal müziği çalışırken ve öğrenirken kullanılan strateji türlerinden en fazla anlamayı izleme stratejilerini, en az ise eklemleme-örgütleme ve dikkat stratejilerini kullanmayı tercih ettikleri tespit edilmiştir. Çalışmanın ortalama değerlerine göre katılımcıların sırasıyla en çok hiyerarşik, yargı yapıcı, içe dönük, monarşik düşünme stillerini, en az ise sırasıyla liberal, dışa dönük, anarşik ve oligarşik düşünme stillerini kullandıkları ortaya çıkmıştır. Bu araştırmadan elde edilen veriler, öğrencilerin düşünme stilleri fark etmeksizin enstrümantal müziği çalışırken ve öğrenirken yeterince strateji kullanmadıklarını ortaya koymaktadır. Bu durumda öğrenciler, öğrenme stratejilerinin kullanımı hakkında bilgilendirilmeli ve onları kullanmaya teşvik edilmelidir. Öğreticilerin de bu yönlendirmeleri yapabilmeleri için bu konuda bilgili, donanımlı ve iyi bir gözlemci olmaları gerekmektedir. Buna ek olarak ders müfredatlarına düşünme stillerinin ve öğrenme stratejilerinin kullanılabileceği pedagojik derslerin eklenmesinin veya ders içeriklerinin bunları içerecek şekilde düzenlenmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.
Müzik Müzik Eğitimi Düşünme Stili Enstrüman Çalışma Stratejisi Enstrüman Öğrenme Stratejisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |