Grand Tour geleneği, on sekizinci yüzyılın Avrupa’sında
görülen en önemli ve özel olgudur. Bu dönemde İngiliz, Fransız ve Alman genç
aristokratları, eğitim amacıyla İtalya’yı gezmek ve tanımak için yola
çıkarlardı. Genel olarak İtalya Seyahati Napoli’de son bulurdu.Zamanla bazı
cesur seyyahlar Sicilya’ya ulaşmaya ve klasik uygarlığın kalıntılarını
keşfederek bu uzak ve bilinmeyen adada seyahat etmeye çalışmışlardı.On
sekizinci yüzyılda Alman sanat tarihçisi Winckelmann’ın yeni estetik fikirleri
doğrultusunda Yunan antik kültürü, sanatı ve edebiyatı yeniden Avrupa
aydınlarının ilgisini çekmeye başlamıştır.Bu nedenle, eski çağdan beri Magna Grecia (Büyük Yunanistan) olarak adlandırılan ve İtalya’daki Yunan
kültürünün beşiği olarak bilinen Sicilya’ya doğru yapılan seyahatlerde ciddi
bir artış yaşanmıştır. Bu dönemde İtalya seyahatleri sırasında Sicilya’ya kadar
giden seyyahları arasında Goethe de bulunmuştur. Bu makalenin esas amacı, Alman
yazarı ve şair Goethe’nin İtalienische
Reise eserinde rastlanan Sicilya imgesini incelemektir.
Goethe Italienische Reise İtalya Seyahati Neoklasisizm Antikite Sicilya
The Grand Tour tradition is a very important phenomenon of the
eighteenth-century Europe. During
this period, English, French and German aristocrats traveled in Italy for
educational purposes. At the same time, in the eighteenth century, Greek
ancient culture, art and literature attracted the attention of European
intellectuals under the influence of the new aesthetic ideas of the German art
historian Winckelmann. For this reason – although the eighteen-century Italian journey generally ended in Naples –
some courageous travelers went to Sicily and traveled in this remote and
unknown island to discover the remaining ruins of classical Greek civilization.
In this period there was a serious increase in travel to Sicily, the center of
Greek culture in Italy in ancient times. One of
the most important foreign writers who traveled to Sicily and described their
travel experience is certainly the German poet and writer Johann W. Goethe. The purpose of this article is to analyse the image
of Sicily present in the Italienische Reise by
Goethe.
Goethe Italienische Reise Italian journey Neoclassicism Antiquity
Die Grand Tour-Tradition ist
ein sehr bedeutendes Phänomen im Europa des achtzehnten Jahrhunderts. Während
dieser Epoche unternahmen englische, französische und deutsche Aristokraten Bildungsreisen
in Italien. In dieser Zeit entstand, durch den großen Einfluss der ästhetischen
Ideen des deutschen Kunsthistorikers Winkelmann, unter den europäischen
Intellektuellen ein reges Interesse für die griechische Kultur, Kunst und
Literatur. Aus diesem Grunde gingen einige Mutige Reisenden – obwohl die
italienische Reise des achtzehnten Jahrhunderts in der Regel in Neapel endete –
bis nach Sizilien und unternahmen Reisen auf dieser abgelegenen und unbekannten
Insel, um die verbleibenden Ruinen der klassischen griechischen Zivilisation zu
entdecken. Die Anzahl der Reisen nach Sizilien, dem Zentrum der antiken griechischen
Kultur in Italien (der Magna Grecia), nahm
ernsthaft zu. Einer der bedeutendsten ausländischen Schriftsteller, die nach
Sizilien reisten und ihre Reiseerfahrungen beschreiben, war der deutsche
Dichter und Schriftsteller Johann W. von Goethe. In diesem Artikel soll das Sizilien-Bild
in der Italienischen Reise von Goethe
aus verschiedenen Blickwinkeln analysiert werden.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 37 |