The aim of the study is to investigate the effect of selling houses within the Pelitköy settlement to the urban population on the local people. The research was carried via quantitative and qualitative research method. The survey was administrated to the local people (161). Moreover, in-depth face-to- interviews in a semi-structured form were conducted with 12 local individuals. The survey data was analyzed descriptively in SPSS 16.0 program, whereas interviews were analyzed descriptively in MAXQDA 12 program. According to the research findings, the main means of livelihood of the local people of Pelitköy is olive cultivation. Urban people, who have recently arrived in the village from big cities, increased the housing market by purchasing village houses. Young people married in the village prefer to emigrate to the city because of difficulties with renting and buying a house. This case accelerates migration from rural to urban areas. As a result, the increasing interest of the urban population to use rural areas for holiday and recreation purposes has increased the cost of living in the study area and accelerated the displacement of local people.
Second-home Tourism Housing Rural Transformation Pelitköy Burhaniye
Araştırmanın amacı, Pelitköy yerleşmesi içerisindeki evlerin dışardan gelen kentli nüfusa satılmasının yerel halk üzerinde nasıl bir etki oluşturduğunu anlamaya çalışmaktır. Araştırmada nicel ve nitel yöntem birlikte kullanılmıştır. Yerel halktan 161 kişiye anket uygulanmıştır. Ayrıca yarı yapılandırılmış görüşme formları üzerinden 11 kişiyle de yüz yüze derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş; bu kişilerden 11’ine ilişkin veriler nitel bulgularda değerlendirilmiştir. Ankete katılanlar, basit tesadüfî (rastlantısal) örnekleme yöntemine; görüşme yapılan kişiler ise, amaçlı örneklem yöntemine göre belirlenmiştir. Anket verileri SPSS 16.0 programında, görüşme verileri ise MAXQDA 12 programında betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, Pelitköy yerel halkının temel geçim kaynağı zeytin tarımıdır. Yerel halk ürettiği zeytinlerden zeytinyağı elde etmektedir. Köyde yaşayan Romanlar, zeytin arazisi olmayan düşük gelirli bir kesim olup; ikinci konutlarda temizlik ve bahçıvan işlerinde ve zeytin tarlalarında gündelikçi olarak çalışmaktadırlar. Son zamanlarda büyük kentlerden gelen insanların köy evlerini satın alması, alandaki konut piyasasını yükseltmiştir. Köyde evlenen gençler, köyde yüksek fiyattan ev kiralamakta ve satın almakta zorlandığı için kente göç etmeyi tercih etmektedir. Bu durum, kırsaldan kente olan göçü hızlandırmaktadır. Sonuç olarak, kentli nüfusun tatil ve dinlenme amaçlı olarak kırsal alanlara olan ilgisinin artması, yoksul yerel halk için hayat pahalılığına neden olmakta ve yerel halkın yerinden olmasını hızlandırmaktadır.
İkinci Konut Turizmi Konut Kırsal Dönüşüm Pelitköy Burhaniye
Anket ve görüşmelerde yerel halk ile iletişim kurulmasında yardımcı olan Pelitköy muhtarı Hasan VURAL’A ve araştırmanın anket ve görüşmelerine katkı sağlayan Pelitköy yerel halkına teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |