BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2011, Sayı: 14, 19 - 37, 05.04.2011

Öz

Sosyal Bilimler Programlarına kayıtlı lisans seviyesindeki öğrencilerin genellikle matematik dersine olumsuz
bakış açıları vardır. Ancak, öğrencilerin bu olumsuz tutumlarının anlaşılması, bu derslerde daha pozitif tutum
yaratmak için hocalara yardımcı olmada gereklidir. Bu çalışmanın amacı, 2010-2011 Öğretim Yılında İktisat
Fakültesinde kampüs ve uzaktan eğitim programına kayıtlı üniversite öğrencilerinin matematik kaygısını
araştırmaktır. Kullanılan veriler 233 kampüs ve 285 uzaktan eğitim öğrencisinin “Matematik Kaygı Sıralama
Ölçeği-Kısa Versiyonu”na verdikleri cevapları kapsar. Faktör analizi tekniği kullanılarak, kampüs öğrencileri
için beş kaygı faktörü ve uzaktan eğitim öğrencileri için üç kaygı faktörü belirlenmiştir. Ayrıca, matematik
kaygı değişkenlerinin eğitim tipine ve cinsiyet farklılığına göre değişip değişmediği analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksu, M., & Bikos, L, H. (2002). Measuring and predicting graduate students’ attitudes toward statistics. Hacettepe Üniversitesi Dergisi, 23, 22-31.
  • Baloğlu,M. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Açısından Karşılaştırılması, XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Baloğlu, M. (2010). An investigation of the validity and reliability of the adapted mathematics Anxiety rating scale-short version (MARS-SV) among Turkish students. European Journal of Psychological Education, 25, 507-518.
  • Brush, L. R. (1978). A validation study of the mathematics anxiety rating scale (Mars). Educational and Psychological Measurement, 38, 485-490.
  • Freund, E. J. (2002). Matematiksel İstatistik, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • Kazelskis, R. (1998). Some dimensions of mathematics anxiety: a factor analysis across instruments. Educational and Psychological Measurement, 58, 623-633.
  • Kurtuluş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Plake, B. S., & Parker, C. S. (1982). The development and validation of a revised version of the mathematics anxiety rating scale. Educational and Psychological Measurement, 42, 551-557.
  • Rencher, A. C. (1995). Methods of Multivariate Analysis. John Wiley & Sons , Inc.
  • Richardson, F. C., & Suinn, R. M. (1972). The Mathematics Anxiety Rating Scale: Psychometric data. Journal of Counseling Psychology, 19, 551-554.
  • Williams, A. S. (2010). Statistics anxiety and instructor immediacy. Journal of Statistical Education, 18, 1-18.
Yıl 2011, Sayı: 14, 19 - 37, 05.04.2011

Öz

Kaynakça

  • Aksu, M., & Bikos, L, H. (2002). Measuring and predicting graduate students’ attitudes toward statistics. Hacettepe Üniversitesi Dergisi, 23, 22-31.
  • Baloğlu,M. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Açısından Karşılaştırılması, XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Baloğlu, M. (2010). An investigation of the validity and reliability of the adapted mathematics Anxiety rating scale-short version (MARS-SV) among Turkish students. European Journal of Psychological Education, 25, 507-518.
  • Brush, L. R. (1978). A validation study of the mathematics anxiety rating scale (Mars). Educational and Psychological Measurement, 38, 485-490.
  • Freund, E. J. (2002). Matematiksel İstatistik, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • Kazelskis, R. (1998). Some dimensions of mathematics anxiety: a factor analysis across instruments. Educational and Psychological Measurement, 58, 623-633.
  • Kurtuluş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Plake, B. S., & Parker, C. S. (1982). The development and validation of a revised version of the mathematics anxiety rating scale. Educational and Psychological Measurement, 42, 551-557.
  • Rencher, A. C. (1995). Methods of Multivariate Analysis. John Wiley & Sons , Inc.
  • Richardson, F. C., & Suinn, R. M. (1972). The Mathematics Anxiety Rating Scale: Psychometric data. Journal of Counseling Psychology, 19, 551-554.
  • Williams, A. S. (2010). Statistics anxiety and instructor immediacy. Journal of Statistical Education, 18, 1-18.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mürüvvet Pamuk

Seda Karakaş

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Pamuk, M., & Karakaş, S. (2011). SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal(14), 19-37.
AMA Pamuk M, Karakaş S. SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. Temmuz 2011;(14):19-37.
Chicago Pamuk, Mürüvvet, ve Seda Karakaş. “SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal, sy. 14 (Temmuz 2011): 19-37.
EndNote Pamuk M, Karakaş S (01 Temmuz 2011) SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal 14 19–37.
IEEE M. Pamuk ve S. Karakaş, “SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”, Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal, sy. 14, ss. 19–37, Temmuz 2011.
ISNAD Pamuk, Mürüvvet - Karakaş, Seda. “SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal 14 (Temmuz 2011), 19-37.
JAMA Pamuk M, Karakaş S. SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. 2011;:19–37.
MLA Pamuk, Mürüvvet ve Seda Karakaş. “SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal, sy. 14, 2011, ss. 19-37.
Vancouver Pamuk M, Karakaş S. SOSYAL BİLİMLER ÖĞRENCİLERİNDE MATEMATİK KAYGISI: UZAKTAN EĞİTİM VE KAMPÜS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. 2011(14):19-37.