Sosyal Bilimler Programlarına kayıtlı lisans seviyesindeki öğrencilerin genellikle matematik dersine olumsuz
bakış açıları vardır. Ancak, öğrencilerin bu olumsuz tutumlarının anlaşılması, bu derslerde daha pozitif tutum
yaratmak için hocalara yardımcı olmada gereklidir. Bu çalışmanın amacı, 2010-2011 Öğretim Yılında İktisat
Fakültesinde kampüs ve uzaktan eğitim programına kayıtlı üniversite öğrencilerinin matematik kaygısını
araştırmaktır. Kullanılan veriler 233 kampüs ve 285 uzaktan eğitim öğrencisinin “Matematik Kaygı Sıralama
Ölçeği-Kısa Versiyonu”na verdikleri cevapları kapsar. Faktör analizi tekniği kullanılarak, kampüs öğrencileri
için beş kaygı faktörü ve uzaktan eğitim öğrencileri için üç kaygı faktörü belirlenmiştir. Ayrıca, matematik
kaygı değişkenlerinin eğitim tipine ve cinsiyet farklılığına göre değişip değişmediği analiz edilmiştir.
Matematik kaygısı Matematik Kaygı Sıralama Ölçeği-Kısa Versiyonu Faktör Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 14 |