Bilişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin sonucu olarak İnternet Servis Sağlayıcıları (İSS) sektöründe rekabet gitgide hızlanmaktadır. Bu nedenle söz konusu sektörde müşteri istek, ihtiyaç ve tercihlerinin analiz edilmesi son derece önemlidir. Çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Bunlardan ilki İnternet Servis Sağlayıcıları sektöründe müşterilerin genel eğilimlerini ortaya koymak olup ikinci ve asıl amaç söz konusu sektörde müşterilerin satın alma tercihlerinin altında yatan faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaçlar doğrultusunda bir anket çalışması gerçekleştirilerek, müşterilerin satın alma tercihleri ile sektördeki genel eğilimlerin bağımsızlığını incelemek amacıyla altı araştırma hipotezi Ki-Kare (Kontenjans Tabloları Analizi) analizi ile test edilmiş ve altı araştırma hipotezinin üçü reddedilmiştir. Çalışmanın örneklemi İstanbul Üniversitesi’nde eğitim öğretim gören 285 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Sonuç olarak müşterilerin abonelik tipleri ve sürelerinin satın alma tercihlerini etkilediği tespit edilmiştir. Bununla birlikte müşterilerin genel eğilimleri ve İSS firma tercihleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi ile elde edilen sonuçlar özetlenmiştir.
İnternet Servis Sağlayıcı Müşteri Satın Alma Davranışları Müşteri Tercihleri Tüketici Davranışları
Due to developments in Information Technologies, competition in Internet Service Provider (ISP) market has been accelerating increasingly. Therefore, it is considerably important for firms to recognize customers’ wants, needs and preferences in the market. There are two purposes of this research. First of these purposes is to show customers’ general patterns in İnternet Service Provider (ISP) Market. The second purpose and main objective of the study is to determine factors underlying costumers’ purchase preference on ISP market. In accordance with these purposes, a survey analysis has been applied and six research hypotheses have been tested to examine independency between factors of customer preferences and general patterns. For this purpose, Chi-square test (Contingency Table Analysis) has been used and three in six research hypotheses have been rejected. The sample for this study includes 285 undergraduate students of Istanbul University, Turkey. As a result of the study, it is concluded that customer’s subscription type and subscription period effect customer’s purchase preferences in ISP market. Additionally, obtained results via examining relationship between customer’s general patterns and preference of ISP firm has been summarized
Internet Service Provider Costumer Purchase Behaviour Customer Preferences Consumer Behaviours
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 22 |