It is known that in the early years of its emergence as a profession the public relations field was approached as media relations. Today, public relations has reached a scope that cannot be evaluated as media relations only; however, when observed in terms of the contemporary public relations approach in which a relational paradigm comes to prominence, it is seen that the media relations field has maintained its importance. This study aims to present the effect of relationship maintenance strategies on media professional - public relations practitioner relationships from the perspective of Turkish media professionals. Research was conducted among 181 media professionals. The findings indicate that media professionals tend to evaluate the openness strategy as the most effective strategy in terms of positive relationships between public relations practitioners and media professionals, followed by the strategies of positivity, assurances and sharing of tasks. This research also indicates that networking is considered as having the least, nearly neutral effect on relationship maintenance strategy.
Keywords: Media Relations, Relationship Maintenance Strategies, Media Professional – Public Relations
Practitioner Relationships
HALKLA İLİŞKİLERDE MEDYAYLA İLİŞKİLER ALANI VE TÜRK MEDYA PROFESYONELLERİNİN İLİŞKİ SÜRDÜRME STRATEJİLERİNE YÖNELİK
DEĞERLENDİRMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Öz
Halkla ilişkilerin ortaya çıktığı ilk yıllarda medyayla ilişkiler olarak ele alındığı bilinmektedir. Günümüzde halkla ilişkiler sadece medyayla ilişkiler alanı olarak değerlendirilemeyecek bir kapsama ulaşmıştır; ancak ilişkisel paradigmanın ön plana çıktığı çağdaş halkla ilişkiler yaklaşımı açısından bakıldığında da medyayla ilişkiler alanının sahip olduğu önemi korumayı başardığı görülmektedir. Halkla ilişkilerin; kurumlar ile çeşitli hedef kitleleri arasındaki ilişkilerin tesis edilmesi, geliştirilmesi ve sürdürülmesine odaklanan stratejik bir yönetim fonksiyonu olarak tanımlanmasını sağlayan ilişkisel paradigma, diğer tüm hedef kitlelerle olduğu gibi medyayla olan ilişkilerin de çeşitli stratejiler doğrultusunda yönetilmesini önermektedir. Türk medya profesyonelleri perspektifinden medya profesyoneli - halkla ilişkiler uygulayıcısı ilişkilerinde, ilişki sürdürme stratejilerinin etkisini ortaya koymayı amaçlayan çalışmada, 181 medya profesyonelinin dahil olduğu bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma doğrultusunda, medya profesyonellerinin olumlu halkla ilişkiler uygulayıcısı – medya profesyoneli ilişkisi açısından açıklık stratejisini en etkili strateji olarak değerlendirdiklerine; açıklık stratejisini sırasıyla olumluluk, teminatlar ve görev paylaşımı stratejilerinin takip ettiğine yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma ile ağ oluşturma stratejisinin ise en az ve nötre yakın etkiye sahip ilişki sürdürme stratejisi olarak kabul edildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Keywords: Medyayla İlişkiler, İlişki Sürdürme Stratejileri, Medya Profesyoneli – Halkla İlişkiler Uygulayıcısı
İlişkileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 50 |