BibTex RIS Kaynak Göster

GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 79, 1 - 19, 01.02.2016

Öz

Kapasite tahsisi, gelir yönetiminin temel bileşenlerinden biridir. Çoklu ücret sınıfının varlığında koltuk stoğu yönetimindeki temel problem, yüksek ücretli sınıflar için koruma seviyelerini; düşük ücretli sınıflar için ise rezervasyon limitlerini optimal (maksimum) gelir eldesini sağlayacak şekilde belirleyebilmektir. Böylelikle, sınırlı kapasitenin en uygun şekilde dağıtımı, iç içe geçmiş bir yapılanmanın (nested structure) içinde planlanabilir.

Bu çalışma, demiryolu yolcu taşımacılığında tek kaynaklı kapasite tahsis problemine örnek olmak üzere; Türkiye Devlet Demiryolları resmi internet sitesinden (tcdd.gov.tr) edinilen ‘2012 Yılı Ücret Tarifesi’ kullanılarak oluşturulmuştur. Bahsi geçen tarife, belirli bir hat üzerinde işlemekte olan sabit kapasiteli hızlı tren için dört temel ücret sınıfına indirgenmiştir. Her bir sınıfa ait rezervasyon limiti hesaplamaları için; EMSR-a ve EMSR-b sezgisel yöntemlerinin her ikisi de kullanılmış ve bu iki metodun her biri için hızlı trenin koltuk stoğu problemine çözüm oluşturacak birer kapasite tahsis modeli sunulmuştur. İki yöntemden hangisinin söz konusu problem için daha iyi sonuç verdiği gösterilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Özlen Erkal Sönmez

Şakir Esnaf

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 79

Kaynak Göster

APA Erkal Sönmez, Ö., & Esnaf, Ş. (2016). GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 26(79), 1-19.
AMA Erkal Sönmez Ö, Esnaf Ş. GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. Şubat 2016;26(79):1-19.
Chicago Erkal Sönmez, Özlen, ve Şakir Esnaf. “GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26, sy. 79 (Şubat 2016): 1-19.
EndNote Erkal Sönmez Ö, Esnaf Ş (01 Şubat 2016) GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26 79 1–19.
IEEE Ö. Erkal Sönmez ve Ş. Esnaf, “GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, c. 26, sy. 79, ss. 1–19, 2016.
ISNAD Erkal Sönmez, Özlen - Esnaf, Şakir. “GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26/79 (Şubat 2016), 1-19.
JAMA Erkal Sönmez Ö, Esnaf Ş. GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26:1–19.
MLA Erkal Sönmez, Özlen ve Şakir Esnaf. “GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, c. 26, sy. 79, 2016, ss. 1-19.
Vancouver Erkal Sönmez Ö, Esnaf Ş. GELİR YÖNETİMİNDE ÇOKLU ÜCRET SINIFININ KAPASİTE TAHSİSİ: DEMİRYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞINDA BİR UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26(79):1-19.