BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE TIRNAK KOPARMA DAVRANIŞINA YAKLAŞIM: OLGU SUNUMU

Yıl 2016, Cilt: 79 Sayı: 1, 46 - 50, 19.04.2016
https://doi.org/10.18017/iuitfd.80839

Öz

Tırnak koparma çocukluk çağında sık rastlanan bir davranış bozukluğudur. Ciddi anksiyete bozukluğundan kaynaklanabilen bu durum duygusal ve/veya fiziksel istismar sonucu ortaya çıkabilir. Tırnak koparma sorunu çocuk ruh ve beden sağlığını birçok yönden olumsuz etkiler. Ağır olgularda, diş kökü hasarı, maloklüzyon, çene bozuklukları ve parazitoz gelişebilir. Tedavide farklı yaklaşımlar uygulanabilir. Dört yaş dokuz aylık erkek olgunun Sosyal Pediyatri Polikliniğinde yapılan rutin kontrolü sırasında ebeveyni tarafından tırnak koparma davranışının olduğu belirtildi. Muayene bulgularında özellik saptanmayan olgu ve ailesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi uzmanına yönlendirildi. Çeşitli gelişim testleri ile yaşına uygun gelişim düzeyinde olduğu belirlenen olgunun öyküsünde bir yıl önce annesi tarafından uygulanan sözel ve şüpheli fiziksel şiddet sonrası çocukta tırnak koparma davranışının başladığı öğrenildi. Kendisi, ebeveyni ve kardeşi ile ayrı ayrı görüşmeler yapılan olgunun bu davranışının anksiyete nedeniyle ortaya çıktığı belirlenerek davranış terapisi uygulanmaya başlandı. Aile görüşmelerinde annenin ve diğer aile bireylerinin olguya yaklaşım modeli düzenlendi. Dört ay süren izlem sonucunda olguda tırnak koparma davranışı geriledi ve aile bireylerinin davranış modelleri düzeltildi. Çocuk sağlığı izlemlerinde tırnak koparma davranışı çocuk ruh sağlığı açısından dikkatle ele alınması gereken bir konudur. Tedavi yaklaşımında düzenli davranış terapisi ve aile ile işbirliği yapılması önemlidir.

Anahtar kelimeler: Tırnak koparma davranışı, okul öncesi dönem, anksiyete bozukluğu, davranış terapisi,

NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT

Yıl 2016, Cilt: 79 Sayı: 1, 46 - 50, 19.04.2016
https://doi.org/10.18017/iuitfd.80839

Öz

Nail biting behavior is a common
problem in childhood. Nail biting behavior which is associated with severe
anxiety disorders may occur as a result of emotional and/or physical abuse. This
behavior problem has negative effects on physical and psychological health of
children. Tooth root damage, malocclusion, jaw disorders and parasitosis may
develop in severe cases.
There are
controversial approaches for the treatment. The nail biting behavior of a
57-month-old boy was issued by his parent during the well-child visit. There
was no pathological sign in the examination of the patient, who later was
directed to the Child Development and Education specialist. His development was
already evaluated as age-appropriate with various
developmental screening tests during his previous controls. In the patient’s detailed history,
it was ascertained that the nail biting behavior has developed after the verbal
and potential physical violence that had been applied by his mother one year
ago. Knowing the fact that this behavior was an anxiety linked disorder,
several meetings had been carried out separately with the mother, the child and
his brother. While behavioral therapy was being applied to the patient,
approach model of the mother and other family members were schematized in the
interviews. After a four month-follow-up period, it was observed that the nail
biting behavior has decreased
and the behavior model of
the family had been corrected
. Nail biting behavior
should be considered and evaluated carefully in terms of children’s mental
health. Regular behavioral therapies and cooperation with the family members
are important in the management of these cases.



Key words: Nail biting behavior, preschool, anxiety disorder, behavioral therapy,

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Olgu Sunumu
Yazarlar

Melike Mete

Aylin Yetim

Gülbin Gökçay

Behiye Alyanak

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 8 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 79 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mete, M., Yetim, A., Gökçay, G., Alyanak, B. (2016). NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT. Journal of Istanbul Faculty of Medicine, 79(1), 46-50. https://doi.org/10.18017/iuitfd.80839
AMA Mete M, Yetim A, Gökçay G, Alyanak B. NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT. İst Tıp Fak Derg. Nisan 2016;79(1):46-50. doi:10.18017/iuitfd.80839
Chicago Mete, Melike, Aylin Yetim, Gülbin Gökçay, ve Behiye Alyanak. “NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT”. Journal of Istanbul Faculty of Medicine 79, sy. 1 (Nisan 2016): 46-50. https://doi.org/10.18017/iuitfd.80839.
EndNote Mete M, Yetim A, Gökçay G, Alyanak B (01 Nisan 2016) NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT. Journal of Istanbul Faculty of Medicine 79 1 46–50.
IEEE M. Mete, A. Yetim, G. Gökçay, ve B. Alyanak, “NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT”, İst Tıp Fak Derg, c. 79, sy. 1, ss. 46–50, 2016, doi: 10.18017/iuitfd.80839.
ISNAD Mete, Melike vd. “NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT”. Journal of Istanbul Faculty of Medicine 79/1 (Nisan 2016), 46-50. https://doi.org/10.18017/iuitfd.80839.
JAMA Mete M, Yetim A, Gökçay G, Alyanak B. NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT. İst Tıp Fak Derg. 2016;79:46–50.
MLA Mete, Melike vd. “NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT”. Journal of Istanbul Faculty of Medicine, c. 79, sy. 1, 2016, ss. 46-50, doi:10.18017/iuitfd.80839.
Vancouver Mete M, Yetim A, Gökçay G, Alyanak B. NAIL BITING IN PRESCHOOL: A CASE REPORT. İst Tıp Fak Derg. 2016;79(1):46-50.

Contact information and address

Addressi: İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi Dekanlığı, Turgut Özal Cad. 34093 Çapa, Fatih, İstanbul, TÜRKİYE

Email: itfdergisi@istanbul.edu.tr

Phone: +90 212 414 21 61