Özel gereksinimli bireyler aldıkları özel eğitim sayesinde, eksikliklerinin olduğu gelişim alanlarında ilerleme gösterirler. Alanyazın özel gereksinimli çocukların eğitiminde, müzikal etkinlikleri umut vadeden bilimsel dayanaklı uygulamalar içerisinde yer vermektedir. Eğitimde müziğin kullanımının bir amacı, bireylere müziği sevdirmek ve onların müzikal yeteneklerini ortaya çıkartarak en üst düzeye getirmektir. Diğer amacı ise, özel eğitimde müzikal etkinliklerin kavram veya beceri öğretiminde oldukça etkili bir araç olarak kullanılmasıdır. Bu araştırmanın amacı, özel eğitim alan çocukların ebeveynlerinin, özel eğitim kurumlarında eğitim amaçlı müzikal etkinliklerin olmasına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Malatya merkeze bağlı özel eğitim kurumlarında eğitim alan 20 özel gereksinimli çocuğun ebeveynleri ile betimsel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme metoduyla veriler toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda; ebeveynlerin çok büyük bir kısmının özel eğitim içerisinde müzikal etkinliklerin kullanılmasının gerekli olduğu, çocukları üzerinde kalıcı olumlu etkilerinin olacağı, özellikle çocuklarının eksikliğini yaşadığı, sosyalleşme veya iletişim becerilerine ve en önemlisi de dil gelişimi üzerinde büyük oranda pozitif sonuçlar doğurabileceği konusunda fikir bildirdikleri görülmüştür.
Individuals with special needs make progress due to the special education they receive in the fields of development which they have deficiencies. Literature considers musical activities among the promising scientific-based implementations in the education of children with special education needs. The purpose of use of music in education is to endear music to individuals and to maximize their musical skills by revealing them. The other purpose is to use musical activities as a means of highly effective instrument in concept and skill teaching in special education. The purpose of this research is to determine the opinions of the parents of the children with special education needs on having musical activities for educational purposes at special educational institutions. In line with this purpose, data is gathered from the parents of 20 children with special education needs who are educated at private educational institutions in the province of Malatya via implementing semi-structured interview method, which is one of the scientific research methods. As a result of this research; it is observed that most of the parents stated their opinions on the subject that use of musical activities in special education is a requirement, it would have permanent positive effects on their children, it would also provide substantial positive effects on socialization or communication skills, and more importantly on language development, which their children especially have deficiencies in.
Özel Eğitim Müzik Eğitimi Ebeveyn Görüşleri Özel Gereksinimli Çocuklar Müzikal Etkinlikler Special Education Music Education Parent Opinions Special Needs Kids Musical Activities
Bölüm | Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 14 |