Lif sanatının önemli ve sıra dışı isimlerinden biri olan Ed Rossbach elli yılı
aşkın bir sürede sayısız eser bırakmış Amerikalı bir sanatçıdır. İlk olarak kız
kardeşinin dokuma tezgâhı ile tekstile merak duymuş, lise yıllarında bir
sergide tesadüfen gördüğü ünlü Amerikalı dokuma sanatçısı Dorothy Liebes
‘in çalışmalarından etkilenmiştir. 1940 yılında sanat eğitimine resim ve
tasarım alanında Bauhaus’lu eğitmenlerle başlamış, güçlü bir alt yapı ile
mezun olmuştur. Yüksek Lisans eğitimini ünlü Cranbrook Sanat
Akademisi’nde tekstil üzerine yapmıştır. Burada Marienne Strengell ile
dokuma yapıları, endüstriyel dokuma tasarımı eğitimi almıştır.
Mezuniyetinden sonra Washington Üniversitesi’nde tekstil ve dokuma
sınıfında dersler vermeye başlamıştır. Dokuma ve kumaş tasarımı hakkında
kendisine önemli bir bakış açısı kazandıran geleceğin ünlü tekstil tasarımcısı
asistan Jack Lenor Larsen ile burada tanışmıştır. Sanatçı Kaliforniya
Üniversitesi-Berkeley’de 1950-1979 yılları arasında kariyerini geliştirerek
profesör olarak çalışmıştır. Rossbach’ın eserleri lif ve tekstil sanatlarını
bugün geldiği konumuna taşıyan önemli adımlardan olmuştur. Özellikle
malzeme, yapı ve biçimleriyle sepet örme tekniklerindeki yenilikçi ve yaratıcı
uygulamaları lif ve tekstil sanatına üç boyutlu bir form kazandırması
açısından önemlidir. Kendine özgü sanat ve dünya görüşüyle eserlerinde
ölçü, malzeme, teknik, renk, doku kaygısı yaşamamış istediği gibi
çalışmıştır. Çeşitli özelliklerde dokuma, baskı, boyama, örme ve etnik
tekstiller kategorisinde sayısız eseri ile birçok sergide yer almıştır.
One of the significant and extraordinary names of fiber art, Ed Rossbach
was an American artist who left countless works behind. He first took an
interest in textile by her sister’s weaving loom and was impressed with
weave artist Dorothy Liebes’s works which he saw coincidentally in an
exhibition in his high school years. In 1940, he began his art education in
painting and design field with educators from Bauhaus and was graduated
with an impressive background. He got his MFA in textile in the famous
Cranbrook Academy of Fine Arts and also got interested in ceramics. There
he received education on weaving structures and industrial weaving design
with Marienne Strengell. After graduation he began to teach in textile and
weaving class in University of Washington. There he met future famous
textile designer, assistant Jack Lenor Larsen who gave him a significant
point of view on weaving and fabric design. By advancing in his career, the
artist worked as a professor at the University of California, Berkeley from
1950-1979. Rossbach’s works of art became one of the important steps that
brought fiber and textile arts where they are today. Especially his innovative
and creative practices in basket making methods in terms of material,
structure and shape are significant in the sense of bringing threedimensional
form in fiber and textile art. With his distinctive art and world
perspectives, he didn’t have any worries of size, material, method, colour
and texture in his works and worked as he pleased. He took part in many
exhibitions with his countless works in weaving, printing, dyeing, knitting and
ethnic textile categories.
Bauhaus lif sanatı çağdaş sanat dokuma tasarım sepet fiber art contemporary art weaving design basket
Bölüm | Derleme / Compilation |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 12 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 14 |