Algı insanların duyular yoluyla çevreden edindiği
izlenimleri bilgiye dönüştürmesidir. Mekân ise insanlar tarafından inşa edilmiş
bir çevrenin temelini oluşturmaktadır. Ayrıca kesin sınırlarla tanımlanmamış,
geçmiş deneyim ve birikimler doğrultusunda gelişen en önemli unsurdur. Bu
izlenimler doğrultusunda kullanıcılar tarafından bir değer ve anlam yüklenen
mekânlar daha kolay algılanabilmektedir. Bu açıdan değerlendirildiğinde
Mekânsal algılama kavramı duyumla başlayıp algıya ve anlam yüklemeye uzanan bir
süreç olarak tanımlanmaktadır. Çalışma Kilis Kentsel Sit Alanında yer alan
Kentsel Kimlik Öğelerinin mekânsal algılamalarının kullanıcı araştırması ile
ortaya konulması amaçlamıştır. Bu bağlamda, katılımcılardan fotoğraflar aracılığıyla
belirlenen Kentsel Kimlik Öğelerini belirlemeleri istenmiş ve bu öğelerin
algılanma oranları tespit edilmiştir. Kullanıcı araştırmaları ile Kentsel
Kimlik Öğelerinin belirlenmesini sağlayan özellikleri tespit etmeye çalışırken,
açık uçlu sorular ile de kullanıcıların kent içerisinde belirgin buldukları
noktaları belirtmeleri istenmiştir. Çalışma sonunda Meydan öğesinin en yüksek
algı oranına sahip Kentsel Kimlik Öğesi olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Peyzaj Planlama ve Tasarım / Landscape Planning and Design |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 18 |