Stüdyo eğitimi, proje yürütücüsünün danışmanlığında, öğrencilerin fikir
ve tasarımlarının verilen program ve sürede projenin gelişimini sağlayarak
dönem sonunda proje çıktılarının beklendiği eğitim sürecidir. Mimarlık eğitiminde
tasarım bilgisinin aktarılmasından ziyade öğrencinin tasarım sürecini öğrenmesi
hedeflenmektedir. Mimarlık eğitiminde normal öğretimden farklı olarak yaz okulu
kısıtlı zamanda öğrencilerin kaldıkları dersleri, farklı üniversitelerde
almalarına olanak tanıyan eğitim dönemidir.
Bu çalışmada Selçuk
Üniversitesi yaz okulu kapsamında eş zamanlı olarak iki farklı stüdyoda, iki
farklı ders yürütücüsü tarafından yürütülen ve aynı sürede, ortak proje alanı
ve ortak ihtiyaç programı kapsamında proje 5 ve 6 öğrencilerinin katılımı ile
atölye çalışması yapılmıştır. Çalışmanın amacı mimarlık eğitiminde kısıtlı
zaman içerisinde yürütülen yaz okulu döneminin sürecini, sınırlılıklarını,
planlanmasını ve yaz okulunun normal dönemden farkını değişkenleri ile ele
almaktır. Sonuç olarak öğrencilerin devamlılık oranları ve proje çıktıları
incelenerek, yaz okulunda yaşadıkları problemler ve bunlara yönelik üretilen
çözümlere yer verilmiştir.
Mimarlık Eğitimi Öğrenci Performansı Stüdyo Eğitimi Yaz Okulu
Studio training is the training process in
which students' ideas and designs are expected to be projected at the end of
the term by providing the development of the project in the given program and
time. It is aimed that the student learns the design process rather than
transferring design knowledge in architectural education. Unlike normal
education in architecture education, summer school is a period of education
that allows students to take courses at different universities in limited time.
In this study, in the same period conducted
by two different lecturers in two different studios simultaneously within the
scope of Selçuk University Summer School, a workshop was held with the
participation of 5 and 6 studio students within the scope of the common project
area and common needs program. The aim of the study is to examine the process
of summer school period in a limited time in architecture education, its
limitations, planning and the difference of summer school from the normal
period. As a result, the continuity ratios and project outcomes of the students
were examined, the problems they experienced in summer school and the solutions
produced for them were included.
Architectural Educaiton Student Performance Studio Education Summer School
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Peyzaj Planlama ve Tasarım / Landscape Planning and Design |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 19 |