Artan nüfus yoğunluğu ve hızlı kentleşme sonucunda gerçekleşen kirlilik beraberinde pek çok sorun gündeme getirmiştir. İnsan yaşamını fiziksel ve psikolojik açıdan olumsuz yönde etkileyen ve bir çevre sorunu haline dönüşen en önemli kirlilik sorunlarından birisi olan gürültü kirliliği en başta gelmektedir. Çalışmada Trabzon kent merkezinde bulunan ve yoğun olarak kullanılan kent parklarında (Meydan Park ve Fatih Park) gürültü ölçümleri yapılmıştır. Bu kapsamda Trabzon kent meydanında kentsel dönüşüme dayalı olarak değişen otoyol güzergâhı ve bazı araç yollarının trafiğe kapanması sonucu gürültü seviyesinde de değişimler olacağı düşünülerek 2007 ve 2014 yıllarında yapılan ölçümler karşılaştırılmıştır. Meydan Parkı çevresinin araç trafiğine kapatılması sonucunda 2007 yılındaki gürültü seviyesi ortalama 14.25 dBA azalmıştır. Fatih Parkı çevresinde ise gürültünün eskiye oranla azaldığı ancak araç yollarının trafiğe açık olmasından dolayı 6.16 dBA azaldığı görülmüştür. Tüm ölçüm sonuçları Trabzon kent parklarındaki gürültü yoğunluğunun araç trafiğine bağlı olarak değiştiği sonucunu ortaya koymuştur. Her iki park alanında da gürültü seviyesinin Gürültü Kontrol Yönetmeliği’ne göre arzu edilen seviyeye indirgenebilmesi ve akustik açıdan konforun sağlanabilmesi amacıyla doğal-yapay elemanları kullanarak engeller düzenleneceği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Peyzaj Planlama ve Tasarım / Landscape Planning and Design |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 9 |