States are changing more rapidly than ever and are making extraordinary efforts to protect their existence. In the globalized world, diplomacy and networks are differentiating, and reading cultural codes has become more challenging in the digital age. In this case, having states present themselves correctly and influence domestic and foreign public opinion using public diplomacy have become more important. As such, cinema being the visible face of public diplomacy plays a major role in explaining and coordinating the activities ministries of foreign affairs apply. As a result, states are able to easily reach minds and emotions by attaching importance to the magical screen of cinema in the construction and dissemination of public items. Cinema is effective at creating heroes and characters and breaking defense mechanisms through identification and thus has gained increasing momentum in constructing the discourses of states. Therefore, this research focuses on how women are used in diplomacy and on what cultural codes they are given by discussing the female element in cinema from the perspective of the discipline of diplomacy. The backbone of the research comprises how female diplomats are represented based on diplomatic perceptions in cinema and focuses on diplomatic relations and the representation of female diplomats in movies after 2000. As a result, no noticeable change is observed to have occurred in the representation of female diplomats and diplomats between 2000-2021 from the perspective of cinema films. No significant differences are found regarding such points as the number of female diplomats, the prestige of women, or their appointment to critical positions. As a result, female diplomats cannot be part of any solution because they are not positioned at the center of any conflict.
Tarihte hiç olmadığı kadar hızlı bir şekilde değişip dönüşen devletler, varlık alanlarını korumak adına fevkalade gayret göstermektedirler. Globalleşen dünyada diplomasi ve ağları farklılaşmakta, dijital çağda kültürel kodları okumak giderek zorlaşmaktadır. Gelinen noktada devletlerin kamu diplomasisini kullanarak kendilerini doğru tanıtabilmeleri ve iç/dış kamuoyunu etkilemeleri daha bir önem kazanmıştır. Bu bağlamda kamu diplomasinin görünen yüzü olan sinema, dışişlerinin yürüttüğü faaliyetlerin anlatılması, yönlendirilmesi ve eş güdümlü olarak idare edilmesinde büyük bir rol oynamaktadır. Neticede kamuya yönelik öğelerin inşası ve yayılmasında sinemanın büyülü ekranına önem veren devletlerin, zihinlere ve duygulara daha kolay ulaştıkları görülmektedir. Bilhassa kahraman ve karakter yaratmada etkili olan, özdeşleşme suretiyle savunma mekanizmalarını kıran sinema, devletlerin söylemlerini kurgulamada da yükselen bir ivme kazanmıştır. Bu nedenle araştırmada kadının diplomaside ne ölçüde kullanıldığı ve hangi kültürel kodlarla verildiği üzerinde durulmuş; sinemada kadın unsuru, diplomasi disiplinin bakış açısıyla ele alınmıştır. Öyle ki ulusların sinemadaki diplomatik algı ve imajlarının neler olduğundan hareketle, filmlerde kadın diplomatların temsil edilişi araştırmanın omurgasını oluşturmaktadır. Dolayısıyla araştırmada kamu diplomasisini devletlerin nasıl kullandığına bakılmış ve sinema filmlerinde diplomasinin işlenişi ve kadın diplomatlar tematik nitel analiz yöntemiyle yordanmıştır. Çalışma, 2000 yılı sonrası çekilen sinema filmlerinde diplomatik ilişkilere ve kadın diplomatların temsiline odaklanmıştır. Neticede sinema filmleri perspektifinden 2000’den 2021’e kadın diplomat ve diplomasi temsilinde fark edilir bir değişim olmadığı görülmüştür. Kadın diplomat sayısı, kadınların saygınlığı ve kritik pozisyonlara atanması gibi noktalarda belirgin bir farklılık görülmemektedir. Sonuç olarak kadın diplomatlar, bir çatışmanın merkezine konumlandırılmadıklarından bir çözümün parçası da olamamaktadırlar.
Değerli emek ve öğretileri nedeniyle bütün öğretmenlerime teşekkür ederim. Saygı ve içtenlikle…
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 28 |