Günümüzde artan bir şekilde, işletmeler, işveren markalarını potansiyel çalışanları işletmelerine
çekmek için kullanmaktadırlar. Potansiyel çalışanın belli bir işletmede çalışması doğrultusunda
sahip olacağını düşündüğü faydalar işveren markası çekiciliğini ifade etmektedir. Dolayısıyla,
işletme, mevcut ve potansiyel çalışanlar açısından ne kadar fazla çekici ise işveren markası da o
kadar güçlüdür. Farklı insanlar işletmelerin faklı özelliklerini çekici bulurlar bu doğrultuda
farklı işletmeler farklı özelliklere sahip potansiyel adaylara ulaşmaktadır. Kişilerin sahip olduğu
bu farklı özellikler kişilik ve değerler üzerinden daha ayrıntılı olarak ele alınabilir. Bu
çalışmada, potansiyel adayların kişilik özellikleri ve bireysel değerlerinin işveren markası
çekiciliği algısına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla potansiyel çalışan olarak
düşünülen 498 işletme bölümü öğrencisinden anket yöntemi ile birincil elden veri toplanılmış ve
test edilmiştir. Sonuçlar, bireysel değerler ve kişilik
özelliklerinin işveren markası çekiciliği algısını pozitif yönlü olarak etkilediğini göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 52 |