Çevresel, ekonomik ve teknolojik dönüşümlerle ortaya çıkan globalleşme olgusu, işletmelerin de
rekabet ortamlarında değişimleri gerekli kılmıştır. Değişen bu çevre, işletmeleri dört önemli hedefi
aynı anda ve en yüksek düzeyde gerçekleştirmek zorunda bırakmıştır. İşletmeler katma değer yaratan,
yüksek kaliteli, düşük maliyetli ürünleri müşteri istek ve beklentilerini karşılayacak biçimde
en kısa zamanda tasarlayıp üretmek zorunda kalmışlardır. Geleneksel maliyet yöntemleri yetersiz
kalmaya başlamış ve yeni maliyet yönetim teknikleri geliştirilmiştir. Bu noktada maliyet düşürme
tekniklerinden biri olan Hedef Maliyetleme (HM), pazar ve müşteri odaklı stratejik bir maliyetleme
yöntemi olarak ortaya çıkmıştır. HM, maliyetlerin henüz ortaya çıkmadan yönetilmesini ve kaliteden
ödün tasarruf etmeden, hedefl enen karı gerçekleştirebilecek bir maliyet düzeyinde üretilmesini
amaçlayan bir maliyet kontrol yöntemidir. Çalışmada, HM yönteminden istenilen faydanın sağlanabilmesi
için Faaliyet Tabanlı Maliyetleme (FTM) sistemi ile beraber uygulanabilirliği ve hedef
maliyetlerin belirlenmesi ve tahmin edilmesinde etkin olarak kullanılabilirliği incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 51 |