BibTex RIS Kaynak Göster

Teaching Foreign Language with Using Cultural Aspects of Literature

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 26, 33 - 43, 26.07.2013

Öz

In this study, we shall examine the portfolio studies of the third grade student teachers of the English Language Teaching Department in Yıldız Technical University, as part of the requirements of the “Language and Literature” course offered. They include the worksheets designed by student teachers, mainly targeting teaching grammar, vocabulary, translation, textual cohesion and coherence. The research shall mainly focuses on the following points of (i) how student teachers approached literary texts, highlighting the advantages and disadvantages they encountered while coping with literary texts; (ii) which literary texts were chosen as teaching materials and how were these texts internalized and interpreted to target cultural enrichment; (iii) which language samples of real life settings were demonstrated. This paper aims to show that teaching language through literature initiates the student teachers' pragmatic input in progress, and helps them to prepare authentic teaching materials in terms of developing teaching competencies.

Edebiyatın Kültürel Yönlerini Kullanarak Yabancı Dil Öğretmek

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 26, 33 - 43, 26.07.2013

Öz

Bu çalışmada, Yıldız Teknik Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü 3. Sınıf öğrencilerinin Dil ve Edebiyat dersi için oluşturdukları çalışma dosyalarını inceledik. Bu dosyalar, öğretmen adayları tarafından hazırlanmış olup dilbilgisi, sözcük bilgisi, çeviri, metinsel bütünlük ve tutarlılık öğretimini hedefleyen çalışma kağıtlarını içermektedir. Araştırmamız başlıca şu noktalar üzerinde durmaktadır: Öğretmen adayları edebi metinlere nasıl yaklaşıyor? (Edebi metinlerle çalışırken ne gibi olumlu veya olumsuz yönlerle karşılaşıyorlar?) Öğretim materyali olarak hangi edebi metinleri seçiyorlar? Hedef dil kültürünü nasıl içselleştirip yorumluyorlar? Gerçek hayattan hangi dil örneklerini gösteriyorlar? Amacımız, edebiyatı dil öğretiminde kullanırken öğretmen adaylarının edimbilimsel girdisini geliştirmektir. Böylece edebiyatın dil öğretiminde kullanımı, öğretmen yeterliliklerini geliştirmek açısından onlara özgün materyal hazırlama da yardımcı olacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Celile Eren Ökten

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Ökten, C. E. (2013). Teaching Foreign Language with Using Cultural Aspects of Literature. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(26), 33-43.
AMA Ökten CE. Teaching Foreign Language with Using Cultural Aspects of Literature. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. Temmuz 2013;3(26):33-43.
Chicago Ökten, Celile Eren. “Teaching Foreign Language With Using Cultural Aspects of Literature”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3, sy. 26 (Temmuz 2013): 33-43.
EndNote Ökten CE (01 Temmuz 2013) Teaching Foreign Language with Using Cultural Aspects of Literature. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3 26 33–43.
IEEE C. E. Ökten, “Teaching Foreign Language with Using Cultural Aspects of Literature”, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 26, ss. 33–43, 2013.
ISNAD Ökten, Celile Eren. “Teaching Foreign Language With Using Cultural Aspects of Literature”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3/26 (Temmuz 2013), 33-43.
JAMA Ökten CE. Teaching Foreign Language with Using Cultural Aspects of Literature. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2013;3:33–43.
MLA Ökten, Celile Eren. “Teaching Foreign Language With Using Cultural Aspects of Literature”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 26, 2013, ss. 33-43.
Vancouver Ökten CE. Teaching Foreign Language with Using Cultural Aspects of Literature. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2013;3(26):33-4.