Deneyimsel pazarlama ve teknolojinin kullanımı ile sanal
ortamda yaşanan müşteri deneyimleri, çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.
Çalışmanın amacı, müze ziyaretini sanal ortamda 360 turla gerçekleştiren
müşterilerin, sanal deneyim tecrübesinden yola çıkarak, sanal turun
müşterilerin satın alma süreçlerindeki etkisinin ve gerçek deneyimi yaşama
isteği ortaya çıkarıp çıkarmadığının araştırılmasıdır. Bu amaçla odak grup
yöntemi ile katılımcılar belirlenmiştir. Bu
katılımcılar ile, önce Panorama 1453 Tarih Müzesi’nin sanal turu ve ardından
gerçek turu yapılmıştır. Görüşmelerle sanal turun gerçek müze ziyareti
motivasyonu üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma bulguları,
sanal turun, müze hakkında ön bilgi sunması açısından önemli olduğunu, ancak
Panorama 1453 Tarih Müzesi için, sanal turun gerçek ziyareti teşvik etmede
yetersiz kaldığını ortaya çıkarmıştır. Sanal tur ile gerçek ziyaret atmosferi
karşılaştırıldığında, gerçek ziyaretin daha etkili olduğu, sanal deneyimin
heyecan ve istek yaratacak güçte bir çekiciliği olmadığı, elde edilen
sonuçlardandır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |