Gelişen ve değişen
dünyada marka kavramı, ürün ve hizmetlerin yanı sıra şehirler için de önem
taşımaya ve şehirlerin ekonomik, sosyal ve turistik anlamda gelişmesinde etkili
olmaya başlamıştır. Marka destinasyon yaratma sürecinde cittaslow (yavaş şehir)
kavramı önemli bir rol oynamakta ve destinasyon marka imajı oluşmasında katkıda
bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 2011 yılında cittaslow ağına üyeliği kabul
edilen Taraklı’ nın cittaslow kapsamında yürüttüğü çalışmaları, destinasyon
markalaşma süreci açısından ortaya koymaktır. Bu amaçla Taraklı Belediyesi ile
iletişime geçilmiş ve görüşme randevusu alınmıştır. Yüz yüze görüşme tekniği
kullanılarak, Taraklı’nın cittaslow ilkeleri kapsamında gerçekleştirdiği
projeler markalaşma kapsamında değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda,
cittaslow unvanına sahip olmanın destinasyon markalaşma sürecindeki önemi
ortaya koyulmaya çalışılmış ve cittaslow unvanının marka unsuru olarak
değerlendirilmesi önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |