AMAÇ: Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, birçok sektörde İnternet ve e-ticaret destekli sanal organizasyon modellerinin gelişmesine neden olmuştur. Bu gelişmeler, klasik sistemde iş yapan birçok sektörü, İnternet ortamında da iş yapmaya zorlamaktadır. Bu çalışmada, yeni bir iş fikri olarak ortaya çıkmış ve büyüme potansiyeli yüksek “Online Yiyecek Dağıtım” işletmelerinin Türkiye’deki gelişimi incelenmiştir. Çalışmanın ilk bölümde, sanal organizasyon ve elektronik ticaret açıklanmıştır. İkinci bölümde, “Online Yiyecek Dağıtım” organizasyonu açıklanmış ve Türkiye'de faaliyet gösteren online yiyecek dağıtım işletmeleri listelenmiştir. Son bölümde ise Türkiye’de faaliyet gösteren online yiyecek dağıtım işletmelerinin yaygınlaşması ve gelişimi için yapılması gerekenler ve sektörün sorunları özetlenmiştir.
OBJECTIVE: Accompanied by the progress of information and communication technologies, the Internet and e-commerce, which are in increasing use in almost all business sectors, paved the way for a new virtual organization model based on computer data. This development compels numerous classical business sectors to do business in internet medium. With this study, it is intended that this new-found but fast growing virtual business of “Online Food Delivery” companies of Turkey will be examined and sector’s growth potentialities dissected. In the first chapter of the study, virtual organizations and electronic commerce have been defined. In the second chapter, the operation system of virtual food delivery organizations put forward and existing virtual firms of online food delivery of Turkey listed. In the final chapter, how to further spread and developed the web sites of Turkish online food delivery and problems of sector are summarized.
Virtual Organization Electronic Commerce Online Food Delivery
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Diğer ID | JA96GV74KA |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1 |