Öz
Eğitimde öğrenme teknikleri ve ortamları son bir kaç yıl içerisinde farklılaşmakta ve gelişmektedir. Çevrimiçi öğrenme ortamlarındaki etkinliklerden elde edilen veriler, büyük veri teknolojileri kullanılarak yükseköğrenimdeki iyileştirme ve geliştirme çalışmaları için önemli veri kaynakları oluşturmaktadır. Bu çalışma gelişmekte olan büyük veri analitiği alanının, yükseköğrenimde literatürün gözden geçirilmesine dayanmaktadır. Bu çalışmada, yükseköğretimde öğrenciler, eğitimciler, yöneticiler ve ders geliştiriciler olmak üzere dört paydaş grubu, büyük veri ve eğitimsel büyük veri analitiğinin kavramsal modeli kullanılarak tartışılmıştır. Ayrıca bu araştırmada farklı öğrenme ortamları da bir yapı içerisinde tartışılmıştır. Bu çalışmanın temel amacı, yüksek öğrenimde büyük veri analitiğinin hangi konulara daha çok yöneldiğini belirlemek için yüksek öğrenimde büyük veri analitiği ile ilgili yayınlanmış 40 makaleyi sistematik olarak incelemektir. Literatür taramasından elde edilen bulgulara dayanılarak, özellikle müfredat geliştirme çalışmaları incelenmiş ve kritik bulgular tartışılmıştır.