Teknolojik gelişmelerle birlikte hizmete geçen bilgisayar ve internet geleneksel medya türlerini olumlu yönde geliştirirken yeni medya türlerinin başlamasına da alt yapı oluşturmuştur. Yeni medyanın etkileşim özelliği ise geleneksel medyadan daha fazla ilgi görmesini sağlamıştır. Kullanıcı sayısının hızla artmasıyla birlikte çeşitlilik kazanan yeni medya ve ardından sosyal medya ağları artık kullanıcı merkezli hizmet anlayışıyla etkileşimli tasarımlar geliştirmişlerdir. Kullanıcı verileri ise göz izleme teknolojisi, teknoloji kabul modeli, elektro beyin grafiği (EEG), Nabız ölçümü ve galvanik deri iletkenliği (GRS) testi, Hallway testi, CrazyEgg, ClickTale, Hotjar, Usabilla, Keynote, UserZoom gibi testlerden elde edilmektedir. Geliştirilen bu testler sayesinde doğru veriye hızlı ve kolay ulaşılarak veri kirliliğinin önüne geçilmekte ve tasarımda sürdürülebilirlik sağlanmaktadır. Doğru ve yeterli veri ile tasarımlar daha başarılı ve ihtiyacı karşılayan içerikte hazırlanmakta ve ayrıca kişiye özel içerikli alternatif tasarım seçenekleri de sunulmaktadır. Bu araştırmada litaratür taraması yapılarak daha önce yapılmış yöntemler incelenerek sonuçları değerlendirilmiştir. Araştırmalardan elde edilen bulgular ışığında geliştirilen ve kullanıcının kendi kişiliğiyle özdeşleştirebildiği yeni tasarım alternatifleri son yıllarda yeni medya ve sosyal medya ağlarında sıkça kullanılmaya başlanmıştır. Bu ağlardan verileri toplayıp analiz eden yapay zekanın geliştirilmesiyle süreç daha hızlı ve kullanıcıya daha fazla seçenek hazırlayan tasarımların oluşturulabilmesine olağan sağlayacaktır.
Etkileşimli Tasarım Kullanıcı Deneyimi Sürdürülebilirlik Yeni Medya Sosyal Medya
Computers and the internet, which came into service with technological developments, improved traditional media types in a positive way, and created the infrastructure for the start of new media types. The interaction feature of the new media has made it attract more attention than the traditional media. With the rapid increase in the number of users, new media and social media networks, which diversified, have now developed interactive designs with a user-centered service approach. User data is obtained from tests such as eye tracking technology, technology acceptance model, electro brain graph (EEG), Heart rate measurement and galvanic skin conductivity (GRS) test, Hallway test, CrazyEgg, ClickTale, Hotjar, Usabilla, Keynote, UserZoom. Thanks to these tests developed, data pollution is prevented by accessing the right data quickly and easily, and sustainability in design is ensured. In this study, the literature was searched and the previous methods were examined and the results were evaluated. New design alternatives that have been developed in the light of the findings obtained from the researches and that the user can identify with his/her own personality have started to be used frequently in new media and social media networks in recent years. With the development of artificial intelligence that collects and analyzes data from these networks, the process will be faster and will allow the creation of designs that prepare more options for the user.
Interactive Design User Experience Sustainability New Media Social Media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |