Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aesthetics and Acounting

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 12, 29.09.2019

Öz




Aesthetics
is considered in the context of beauty and art which can be related with other
disciplines as well. Aesthetics is a kind of philosophy focused on taste and
beauty. The etymology of the term comes from the Ancient Greek word “
Aisthesis”, which means “to sense” and “to perceive”. 




Aesthetic
agent is a person who can exhibit the aesthetic attitude, feeling and
perception. Besides, aesthetic agent possesses an aesthetic specialization, a
considerable amount of knowledge and understanding such as artist, art critic
or art-lover.




The
purpose of this study is to determine aesthetic elements in accounting.




Aesthetic
agent in accounting is the business owner, manager, entrepreneur or auditor.




Aesthetic
objects are, on the other hand, financial statements, accounting element, audit
reports.




Aesthetic
attitude is business.




Aesthetic
judgement is the conviction that accounting outputs are reliable.




These
matches show us the fact that bookkeeper is the creator of the aesthetic
object. Then the question arises whether the bookkeeper really can create aesthetic
object. The terms derived from aesthetics are present in accounting
applications as well.




Kaynakça

  • Aslan Ahmet; Felsefeye Giriş, BB101 Yayınları, 2017, Ankara.
  • Umberto Eco; Çirkinliğin Tarihi, Doğan Egmont Yayıncılık, 2009, İstanbul.

Muhasebe'nin Estetik Yönü

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 12, 29.09.2019

Öz




Estetiği insan,
güzellik ve sanat üçgeni içinde ele alır. Estetiği diğer bilim dalları ile de
ilişkilendirerek tanımlayan çalışmalar da vardır. Estetik, sanatla güzellikle
tatla ilgilenen felsefe dalıdır. Estetik kelimesi eski Yunanca’da “Aisthesis”
sözcüğünden gelmektedir.  Duymak
algılamak demektir.




Estetik özne,
estetik nesne karşısında estetik tavır, duygu, algı sergileyebilen kişidir.
Estetik özne estetik alanı olan, sanat bilgisi olan, sanatsal kavrayışı olan
sanat eleştirmeni, sanatçı veya sanatseverdir.




Estetik özne:
Estetiği (güzelliği) algılayan




Estetik nesne:
Estetiği (güzelliği) algılanan




Estetik özneyi
estetik nesneye bağlayan özel bir bağ kurulmasını sağlayan estetik tutumdur.




Çalışmanın amacını
muhasebede estetik unsurları ortaya koymak olarak belirlemiştik.




Estetik özne-
İşletme sahibi, işletme yöneticisi, yatırımcı, potansiyel yatırımcı, denetim
elemanı




 




Estetik nesne- Mali
tablolar, muhasebe maddesi, denetim raporu




 




Estetik tutum- İşletme




 




Estetik yargı-
Muhasebe çıktılarının etik, bağımsız güvenilir olduğuna olan inanç




 




Bu eşleşmenin
ardından estetik nesneyi yaratan sanatçının muhasebe meslek mensubu olduğu
gerçeği ile karşılaşıyoruz. Muhasebe meslek mensubu gerçek anlamda estetik
nesne yaratıyor mu sorusu önem kazanmaktadır. Estetik kavramından çıkarılan
diğer kavramların birçoğunun muhasebe uygulamasında da görüldüğü
gözlemlenmektedir




Kaynakça

  • Aslan Ahmet; Felsefeye Giriş, BB101 Yayınları, 2017, Ankara.
  • Umberto Eco; Çirkinliğin Tarihi, Doğan Egmont Yayıncılık, 2009, İstanbul.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suleyman Yukcu 0000-0002-1514-5953

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2019
Kabul Tarihi 25 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yukcu, S. (2019). Muhasebe’nin Estetik Yönü. İzmir YMMO Dergisi, 1(1), 1-12.
AMA Yukcu S. Muhasebe’nin Estetik Yönü. İzmir YMMO Dergisi. Eylül 2019;1(1):1-12.
Chicago Yukcu, Suleyman. “Muhasebe’nin Estetik Yönü”. İzmir YMMO Dergisi 1, sy. 1 (Eylül 2019): 1-12.
EndNote Yukcu S (01 Eylül 2019) Muhasebe’nin Estetik Yönü. İzmir YMMO Dergisi 1 1 1–12.
IEEE S. Yukcu, “Muhasebe’nin Estetik Yönü”, İzmir YMMO Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 1–12, 2019.
ISNAD Yukcu, Suleyman. “Muhasebe’nin Estetik Yönü”. İzmir YMMO Dergisi 1/1 (Eylül 2019), 1-12.
JAMA Yukcu S. Muhasebe’nin Estetik Yönü. İzmir YMMO Dergisi. 2019;1:1–12.
MLA Yukcu, Suleyman. “Muhasebe’nin Estetik Yönü”. İzmir YMMO Dergisi, c. 1, sy. 1, 2019, ss. 1-12.
Vancouver Yukcu S. Muhasebe’nin Estetik Yönü. İzmir YMMO Dergisi. 2019;1(1):1-12.