Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the creative tourism potential of the lavender smelling village

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 21 - 27, 26.06.2024

Öz

Creative tourism is a type of tourism that differentiates and develops the creative experiences of tourists and prioritizes sustainability. In this study, it was determined how tourists who will visit Kuyucak Village can differentiate their creative experiences and which activities they can participate in and when. In addition, the accommodation facilities and promotional adequacy of Kuyucak Village were also examined within the scope of the study. Activities that can be carried out within the scope of creative tourism in Kuyucak Village are lavender care and harvest, rose care and harvest, making crowns, bouquets and bags from lavender, village-specific pancakes, handicrafts, sini pastry, and extraction of lavender and rose oil. Creative tourists can participate in activities related to both lavender and roses in Kuyucak Village between April and August. Activities such as lavender-patterned bags, village-specific pancakes, handicrafts and sini pastry can be done throughout the year. All participants argue that the creative tourism promotion activities of Kuyucak Village are not sufficient. Participants have different opinions about the adequacy of accommodation facilities.

Proje Numarası

1919B012305766

Kaynakça

  • Akdu S. (2019). Sürdürülebilir turizm gelişimi ve yaratıcı turizm. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(EkSayı), 132-139.
  • Akpulat, N. A., & Üzümcü, T. P. (2020). Geleneksel Türk El Sanatlarının Yaratıcı Turizm Kapsamında Değerlendirilmesi: Ödemiş Yerel Halkının Bakış Açısı. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 7(51), 584-597.
  • Akşap, Y. (2018). Gastronomik bir değer olarak lavanta. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 32-41.
  • Akşit Aşık, N. (2014). Yaratıcı (Kreatif) Turizm. Journal of International Social Research, 7(31). 786-795.
  • Altınay, M. & Dinçer, F. İ. (2017). Geleneksel El Sanatlarının Yaratıcı Turizm Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 4(Special Issue 1), 343-352.
  • Bernard, H. R. (2017). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches. Rowman & Littlefield
  • Bozok, D., & Karaman, R. (2018). Isparta lavantasının kırsal turizm kapsamında SWOT analizi yöntemiyle değerlendirilmesi: Kuyucak köyü örneği. International Journal of Social and Economic Sciences, 8(2), 27-33.
  • Ceylan, S., & Somuncu, M. (2021). Lavanta Tarımında Tarım Turizmine: Kuyucak (Isparta) ve Akçaköy (Burdur) Örneği. Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi (IRTAD), 5(1). 50-72.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Dean, D., & Suhartanto, D. (2019). The formation of visitor behavioral intention to creative tourism: the role of push–Pull motivation. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 24(5), 393-403.
  • Duxbury, N., & Richards, G. (2019). Towards a research agenda for creative tourism: Developments, diversity, and dynamics. A research agenda for creative tourism, 1-14.
  • Duxbury, N., Bakas, F. E., Vinagre de Castro, T., & Silva, S. (2020). Creative tourism development models towards sustainable and regenerative tourism. Sustainability, 13(1), 2.
  • Ergen, F. D. (2022). Kırsal Turizm Bölgesindeki İşletme Sahiplerinin Bakış Açısıyla Turist Davranışlarının Değerlendirilmesi: Kuyucak Köyü Örneği. Journal of Academic Tourism Studies, 3(1), 59-71.
  • Gözgeç, H. (2017). Yaratıcı Turizm Kapsamında Şirince Köyü İçin Bir Uygulama Modeli Önerisi ve Köyün Yaratıcı Turizm Kaynakları. II. In Mediterranean International Congress on Social Sciences, October (pp. 10-13).
  • Gülüm, E. (2015). Yaratıcı Turizm Halk Kültürü İlişkisi ve Yerelin Popülerleşmesi. Millî Folklor. 105, 87-98.
  • Güven, A. (2016). Yaratıcı turizm kapsamında Antalya ili turizm kaynaklarının değerlendirilmesi. In 3rd International Congress on Social Sciences (pp. 326-336).
  • Hung, W. L., Lee, Y. J., & Huang, P. H. (2016). Creative experiences, memorability and revisit intention in creative tourism. Current Issues in Tourism, 19(8), 763-770.
  • Ilincic, M. (2014). Benefits of creative tourism-the tourist perspective. Alternative and creative tourism, 99-113.
  • Ivanova, P. (2013). Creativity and sustainable tourism development. Икономика 21, 3(2-ENG), 108-120.
  • Jelincic, D. A., & Zuvela, A. (2012). Facing the challenge? Creative tourism in Croatia. Journal of Tourism Consumption and Practice, 4(2), 78-90.
  • Karademir, N. (2022). Kahramanmaraş’ta Yaratıcı Turizm. Social Sciences Studies Journal, 8(99), 1892-1909.
  • Kılınç, İ. (2022). Isparta’da Kırsal Turizmin Gelişimi: Kuyucak Köyü Örneği. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(1), 261-275.
  • Küpeli, T. Ş. (2017). Yaratıcı Ekonomide Turizm Sektörünün Yeri: Yaratıcı Turizm Faaliyetlerine Yönelik Bir Değerlendirme. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 22-51.
  • Maitland, R. (2010). Everyday life as a creative experience in cities. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 4(3), 176-185.
  • Marshall, M. N. (1996). Sampling for qualitative research. Family practice, 13(6), 522-526. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Ohridska-Olson, R. V., & Ivanov, S. H. (2010, September). Creative tourism business model and its application in Bulgaria. In Proceedings of the Black Sea Tourism Forum'Cultural Tourism–The Future of Bulgaria.
  • Okutan, Y. A. (2022). Yeni Nesil Bir Turizm Ürünü Olarak Yaratıcı Turizm. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal (Smart Journal), 8(56), 561-568.
  • Ongun, U., Gövder, B., & Kösekahyaoğlu, L. (2018). Kırsal turizm kapsamında yerel halkın beklentileri: Isparta Kuyucak Lavanta Vadisi örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 7(2), 43-58.
  • Richards, G. and Raymond, C. (2000). Creative tourism. ATLAS News, 23, 16-20.
  • Richards, G. and Wilson, J. (2006). Developing creativity in tourist experiences: a solution to the serial reproduction of culture?, Tourism Management, 27,1408-1413.
  • Richards, G. (2011). Creativity and tourism: The state of the art. Annals of tourism research, 38(4), 1225-1253.
  • Richards, G. (2019). Creative tourism: opportunities for smaller places?. Tourism and Management Studies, 15(Special Issue), 7-10.
  • Tarhan, Y., Açıksöz, S., & Çelik, D. (2019). Lavanta tarımı ve sürdürülebilir kalkınma: Isparta/Keçiborlu-Kuyucak köyü örneği. Bartın University International Journal of Natural and Applied Sciences, 2(2), 216-227.
  • Tan, S. K., Luh, D. B., & Kung, S. F. (2014). A taxonomy of creative tourists in creative tourism. Tourism Management, 42, 248-259.
  • Türkiye Turizm Portalı (Erişim Tarihi: 12.05.2024)., https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/isparta/gezilecekyer/kuyucak-koyu-lavanta-tarlalari.
  • Şahin, F. & Gürbüz, S. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
  • UNESCO, 2006. Towards Sustainable Strategies for Creative Tourism. Discussion Report of the Planning Meeting for 2008, International Conference on Creative Tourism, Santa Fe, http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001598/159811e.pdf
  • Uzun, H., & Demir, Ş. Ş. (2019). Marka kent Isparta üzerine bir araştırma. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 24(2). 171-186.
  • Yordam, S., & Düşmezkalender, E. (2019). Toplum Temelli Turizm: Lavanta Kokulu Köy Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1211-1227.
  • Zoğal, V., & Emekli, G. (2017). Yaratıcı Turizme Kavramsal ve Coğrafi Bir Yaklaşım. Ege Coğrafya Dergisi, 26(1), 21-34.

Lavanta kokulu köyün yaratıcı turizm potansiyelinin araştırılması

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 21 - 27, 26.06.2024

Öz

Yaratıcı turizm, turistlerin yaratıcı deneyimlerini farklılaştırarak geliştiren ve sürdürülebilirliği öncelik olarak temel alan turizm çeşididir. Bu araştırmada da Kuyucak Köyü’nü ziyaret gerçekleştirecek olan turistlerin yaratıcı deneyimlerini nasıl farklılaştırabileceği, hangi etkinliklere ne zaman katılabileceği belirlenmiştir. Ayrıca Kuyucak Köyünün konaklama tesisi ve tanıtım yeterliliği de araştırma kapsamında incelenmiştir. Kuyucak Köyünde yaratıcı turizm kapsamında gerçekleştirilmesi mümkün olan faaliyetler lavanta bakımı ve hasadı, gül bakımı ve hasadı, lavantadan taç, buket ve çanta yapımı, köye özgü gözleme, el işleri, sini böreği, lavanta ve gül yağı çıkarmadır. Kuyucak Köyünde nisan ile ağustos ayları içerinde hem lavanta hem gül ile ilgili faaliyetlere yaratıcı turistler katılabilmektedir. Lavanta desenli çanta, köye özgü gözleme, el işleri ve sini böreği gibi faaliyetler ise yıl boyu yapılabilmektedir. Katılımcıların tamamı Kuyucak Köyü’nün yaratıcı turizm tanıtım çalışmalarının yeterli olmadığını savunmaktadır. Konaklama tesislerinin yeterliliği konusunda ise katılımcılar farklı düşüncelere sahiptir.

Destekleyen Kurum

TÜBiTAK

Proje Numarası

1919B012305766

Teşekkür

Desteklerinden dolayı TÜBİTAK'a teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akdu S. (2019). Sürdürülebilir turizm gelişimi ve yaratıcı turizm. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(EkSayı), 132-139.
  • Akpulat, N. A., & Üzümcü, T. P. (2020). Geleneksel Türk El Sanatlarının Yaratıcı Turizm Kapsamında Değerlendirilmesi: Ödemiş Yerel Halkının Bakış Açısı. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 7(51), 584-597.
  • Akşap, Y. (2018). Gastronomik bir değer olarak lavanta. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 32-41.
  • Akşit Aşık, N. (2014). Yaratıcı (Kreatif) Turizm. Journal of International Social Research, 7(31). 786-795.
  • Altınay, M. & Dinçer, F. İ. (2017). Geleneksel El Sanatlarının Yaratıcı Turizm Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 4(Special Issue 1), 343-352.
  • Bernard, H. R. (2017). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches. Rowman & Littlefield
  • Bozok, D., & Karaman, R. (2018). Isparta lavantasının kırsal turizm kapsamında SWOT analizi yöntemiyle değerlendirilmesi: Kuyucak köyü örneği. International Journal of Social and Economic Sciences, 8(2), 27-33.
  • Ceylan, S., & Somuncu, M. (2021). Lavanta Tarımında Tarım Turizmine: Kuyucak (Isparta) ve Akçaköy (Burdur) Örneği. Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi (IRTAD), 5(1). 50-72.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Dean, D., & Suhartanto, D. (2019). The formation of visitor behavioral intention to creative tourism: the role of push–Pull motivation. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 24(5), 393-403.
  • Duxbury, N., & Richards, G. (2019). Towards a research agenda for creative tourism: Developments, diversity, and dynamics. A research agenda for creative tourism, 1-14.
  • Duxbury, N., Bakas, F. E., Vinagre de Castro, T., & Silva, S. (2020). Creative tourism development models towards sustainable and regenerative tourism. Sustainability, 13(1), 2.
  • Ergen, F. D. (2022). Kırsal Turizm Bölgesindeki İşletme Sahiplerinin Bakış Açısıyla Turist Davranışlarının Değerlendirilmesi: Kuyucak Köyü Örneği. Journal of Academic Tourism Studies, 3(1), 59-71.
  • Gözgeç, H. (2017). Yaratıcı Turizm Kapsamında Şirince Köyü İçin Bir Uygulama Modeli Önerisi ve Köyün Yaratıcı Turizm Kaynakları. II. In Mediterranean International Congress on Social Sciences, October (pp. 10-13).
  • Gülüm, E. (2015). Yaratıcı Turizm Halk Kültürü İlişkisi ve Yerelin Popülerleşmesi. Millî Folklor. 105, 87-98.
  • Güven, A. (2016). Yaratıcı turizm kapsamında Antalya ili turizm kaynaklarının değerlendirilmesi. In 3rd International Congress on Social Sciences (pp. 326-336).
  • Hung, W. L., Lee, Y. J., & Huang, P. H. (2016). Creative experiences, memorability and revisit intention in creative tourism. Current Issues in Tourism, 19(8), 763-770.
  • Ilincic, M. (2014). Benefits of creative tourism-the tourist perspective. Alternative and creative tourism, 99-113.
  • Ivanova, P. (2013). Creativity and sustainable tourism development. Икономика 21, 3(2-ENG), 108-120.
  • Jelincic, D. A., & Zuvela, A. (2012). Facing the challenge? Creative tourism in Croatia. Journal of Tourism Consumption and Practice, 4(2), 78-90.
  • Karademir, N. (2022). Kahramanmaraş’ta Yaratıcı Turizm. Social Sciences Studies Journal, 8(99), 1892-1909.
  • Kılınç, İ. (2022). Isparta’da Kırsal Turizmin Gelişimi: Kuyucak Köyü Örneği. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(1), 261-275.
  • Küpeli, T. Ş. (2017). Yaratıcı Ekonomide Turizm Sektörünün Yeri: Yaratıcı Turizm Faaliyetlerine Yönelik Bir Değerlendirme. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 22-51.
  • Maitland, R. (2010). Everyday life as a creative experience in cities. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 4(3), 176-185.
  • Marshall, M. N. (1996). Sampling for qualitative research. Family practice, 13(6), 522-526. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Ohridska-Olson, R. V., & Ivanov, S. H. (2010, September). Creative tourism business model and its application in Bulgaria. In Proceedings of the Black Sea Tourism Forum'Cultural Tourism–The Future of Bulgaria.
  • Okutan, Y. A. (2022). Yeni Nesil Bir Turizm Ürünü Olarak Yaratıcı Turizm. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal (Smart Journal), 8(56), 561-568.
  • Ongun, U., Gövder, B., & Kösekahyaoğlu, L. (2018). Kırsal turizm kapsamında yerel halkın beklentileri: Isparta Kuyucak Lavanta Vadisi örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 7(2), 43-58.
  • Richards, G. and Raymond, C. (2000). Creative tourism. ATLAS News, 23, 16-20.
  • Richards, G. and Wilson, J. (2006). Developing creativity in tourist experiences: a solution to the serial reproduction of culture?, Tourism Management, 27,1408-1413.
  • Richards, G. (2011). Creativity and tourism: The state of the art. Annals of tourism research, 38(4), 1225-1253.
  • Richards, G. (2019). Creative tourism: opportunities for smaller places?. Tourism and Management Studies, 15(Special Issue), 7-10.
  • Tarhan, Y., Açıksöz, S., & Çelik, D. (2019). Lavanta tarımı ve sürdürülebilir kalkınma: Isparta/Keçiborlu-Kuyucak köyü örneği. Bartın University International Journal of Natural and Applied Sciences, 2(2), 216-227.
  • Tan, S. K., Luh, D. B., & Kung, S. F. (2014). A taxonomy of creative tourists in creative tourism. Tourism Management, 42, 248-259.
  • Türkiye Turizm Portalı (Erişim Tarihi: 12.05.2024)., https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/isparta/gezilecekyer/kuyucak-koyu-lavanta-tarlalari.
  • Şahin, F. & Gürbüz, S. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
  • UNESCO, 2006. Towards Sustainable Strategies for Creative Tourism. Discussion Report of the Planning Meeting for 2008, International Conference on Creative Tourism, Santa Fe, http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001598/159811e.pdf
  • Uzun, H., & Demir, Ş. Ş. (2019). Marka kent Isparta üzerine bir araştırma. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 24(2). 171-186.
  • Yordam, S., & Düşmezkalender, E. (2019). Toplum Temelli Turizm: Lavanta Kokulu Köy Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1211-1227.
  • Zoğal, V., & Emekli, G. (2017). Yaratıcı Turizme Kavramsal ve Coğrafi Bir Yaklaşım. Ege Coğrafya Dergisi, 26(1), 21-34.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ülvan Özge Alkaya 0009-0003-9663-0321

Emre Yaşar 0000-0003-1573-0930

Proje Numarası 1919B012305766
Erken Görünüm Tarihi 26 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2024
Kabul Tarihi 17 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alkaya, Ü. Ö., & Yaşar, E. (2024). Lavanta kokulu köyün yaratıcı turizm potansiyelinin araştırılması. Journal of Applied Tourism Research, 5(1), 21-27.


20229

20220     20222         20223   20224     20225    20227        20228       24647     24720