1978 yılında deregülasyon dönemi ile
gelişmeye başlayan sivil havacılık endüstrisi 1990’lı yılların başında hub
(bayrak taşıyıcı havayolunun merkez havalimanı) ve spoke (bayrak taşıyıcı
havayolunun kullandığı merkez havalimanının bağlantı noktaları) kavramlarının
kullanılmasıyla en önemli ulaşım modellerinin başlıcası olmuştur. Bu gelişmede
düşük maliyetli taşımacılık stratejisi de etkin olmakla birlikte, geleneksel
taşımacılık stratejisini uygulayan havayolları da farklılaşarak bu gelişimi
hızlandırmıştır. 9/11 İkiz Kule Saldırılarında sivil havacılık endüstrisine
olan güven azalmış olup, tüm dünyada yaklaşık %7 oranında değer kaybı
yaşanmıştır. Aynı dönemde sayısız hem küçük hem de büyük ölçekli havayolları
faaliyetlerini bitirmek zorunda kalmıştır. 1990’lı yılların başında sivil
havacılık endüstrisinin büyümesinde büyük rol oynayan düşük maliyetli taşıyıcı
havayollarının bilet fiyatlarını daha da düşürerek halkın her kesiminden insan
uçağa binmeli anlayışı, endüstriyi lüks bir taşımacılık yolu olmaktan çıkartmakla
birlikte güven kaybı sürecinin biterek endüstrinin tekrar yükseliş trendine
girmesini de sağlamıştır. Bu çalışmada 1990’lı yılların başlıca trendi düşük
maliyetli taşımacılık dışında, 21. yüzyılda endüstrinin büyümesini sağlayan havayolu
iş modelleri incelenmiştir.
İtme Faktörleri Çekme Faktörleri Temel Kilit Performans Göstergeleri Talebi Etkileyen Temel Faktörler Havayolu İş Modeli
The civil aviation industry which began to develop in
the deregulation period in 1978 became the dominant mode of air transport in
the early 1990s, with the use of hub (centre airport of a flag carrier airline)
and spoke (connection destinations from flag carrier airlines’ centre airport)
concepts. With this development low cost transportation strategy has been
effective and airlines that implement the traditional transportation strategy
have also accelerated this development. In the 9/11 Twin Tower Attack,
confidence for the civil aviation industry has declined and there has been a 7%
depreciation across the globe. In the same period, numerous small and large
scale airlines had to finish their activities. At the beginning of the 1990s
low cost carrier airlines which played a major role in the growth of the civil
aviation industry, even more dropped ticket prices, allowing people from all
walks of life to embark on the aircraft, taking the industry out of luxury
transportation and ending the loss of confidence process. This research
examines airline business models that provide industry growth in the 21st
century, apart from the main trend of low cost transportation in the 1990s.
Push Factors Pull Factors Key Performance Indicators Basic Factors Affecting Demand Airline Business Model
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uzay Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Journal of Aviation - JAV |
This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence