The purpose of this inquiry is to reveal the preservice science teachers’ views toward the traineeship in school experience course. The participants of this qualitative research were 18 volunteered teacher candidates studying at the Department of Primary Science Education in Dicle University, Diyarbakır, Turkey. The data used in this study was gathered through face-to-face interviews by the researchers. When evaluated the opinions of preservice science teachers about traineeship applications in School Experience I Course, the most of the trainees reported that they encountered problems with their guiding teachers and school administrations. However, it was seen that they were able to take important lessons from these negative situations. Nevertheless, although the all negative situation they faced, the preservice science teachers suggested traineeship experience to start earlier education levels. Overall, in order to make effective traineeship application for teacher candidates’ sake, collaboration of school-faculty should improve; an evaluation mechanism should be prepared to assess guiding teachers and school administrators; inservice teachers should take inservice training to cope with trainees especially for communication and becoming model for them.
Key words: Preservice science teacher, traineeship, school experience, view
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının Okul Deneyimi dersindeki staja yönelik görüşlerini incelemektir. Bu nitel çalışmanın katılımcıları Dicle Üniversitesi’nde okul deneyimi dersini almış olan 18 gönüllü fen bilgisi öğretmen adayıdır. Çalışmada kullanılan veriler yüz yüze görüşmeler ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I dersindeki staj uygulamalarına yönelik görüşleri değerlendirildiğinde, çoğu katılımcının rehber öğretmenleri ve uygulama okulu idarecileri ile sıkıntılar yaşadığı görülmüştür. Ancak öğretmen adaylarının yaşadıkları sıkıntılı durumlardan çıkardıklarını da ifade ettikleri tespit edilmiştir. Her ne kadar olumsuzluklarla yüzleşmiş olsalar da, öğretmen adaylarının genel olarak staj deneyiminin daha erken sınıf düzeylerinde başlaması gerektiğini belirtmişlerdir. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının yararına olacak etkin bir staj uygulaması için okulüniversite işbirliğinin güçlendirilmesi, rehber öğretmenleri değerlendirilmelerine mekanizmanın for communication and becoming model for them. eğitimler almaları gerektiği düşünülmektedir. Key words: Preservice science teacher
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "