Some shortcomings and failures are experienced
in carrying out the in-service training activities for teachers. Failure to
provide the continuity of some in-service training of these deficiencies,
educational activities other than face-to-service time shortage experienced in
training, cannot be integrated in lifelong learning and professional
development, lack of in-service training activities capture evenly chance of
injury to all the teachers, the in-service training of effectiveness-cost
balance It cannot be provided. In this study, which is expected to resolve the
glitch in a web-based in-service training model aimed recommended. In the study
"Web-Based Teachers In-Service Professional Development Model"
proposal is revealed Morrison, Ross and Kemp Model, Dick and Carey Model and
Passerini and Granger examined Hybrid Design Model, will be fit for purpose in
the training-services of these model components are integrated by selecting and
applications
Web-based in-service training; professional development; instructional design model
Öğretmenlere yönelik hizmet-içi eğitim
faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde bazı eksiklikler ve aksaklıklar
yaşanmaktadır. Bu aksaklıklardan bazıları hizmet-içi eğitimlerin sürekliliğinin
sağlanamaması, eğitim öğretim faaliyetleri dışında yüz yüze hizmet-içi eğitimde
yaşanan zaman sıkıntısı, hayat boyu eğitim ve mesleki gelişimin
bütünleştirilememesi, hizmet içi eğitim faaliyetlerinden bütün öğretmenlerin
eşit şekilde yaralanma fırsatı yakalayamaması, hizmet içi eğitimlerin
etkililik-maliyet dengesinin sağlanamamasıdır. Bu çalışmada söz konusu
aksaklıkları gidereceği düşünülen bir web tabanlı hizmet-içi eğitim modeli
önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada “Öğretmenlerin Web Tabanlı Hizmet-İçi
Mesleki Gelişim Modeli” önerisi ortaya konarken Morrison, Ross ve Kemp Modeli,
Dick ve Carey Modeli, Passerini ve Granger Hibrid Tasarım Modeli incelenerek,
bu modellerden hizmet-içi eğitimde amaca uygun olabilecek bileşenler ve
uygulamalar seçilerek bütünleştirilmiştir.
Web tabanlı hizmet-içi eğitim; mesleki gelişim; öğretim tasarımı modeli
Bölüm | İnceleme Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2016 |
Kabul Tarihi | 23 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 8 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "