BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 9, 61 - 73, 13.05.2017

Öz

Kaynakça

  • Aksu, M. (1997). Student performance in dealing with fractions. The Journal of Educational Research, 90(6), 375-380.
  • Aktaş, M.C. & Aktaş D. Y. (2011). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Öğretim Programı, Ders Ve Öğrenci Çalışma Kitaplarında Dörtgenler Arasındaki İlişkilerin Anlatımının İncelenmesi. Education Sciences, 7(2), 848- 858.
  • Altun, M. (2005). Matematik öğretimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Aşıcı, M., Baysal, N. & Şahenk- Erkan, S. (2012). Türkiyede Yapılan 2009 Pisa ve Seviye Belirleme Sınavındaki (Sbs) Okuma Becerileri Sorularının Karşılaştırılması, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 210-217
  • Aydoğdu- İskenderoğlu, T. & Baki, A., (2011). İlköğretim 8. Sınıf Matematik Ders Kitabındaki Soruların PISA Matematik Yeterlilik Düzeylerine Göre Sınıflandırılması, Eğitim ve Bilim, 36, (161),287- 301
  • Batur, Z. & Ulutaş, M. (2013). PISA İle Türkçe Öğretim Programındaki Okuduğunu Anlama Kazanımlarının Örtüşme Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal Of Social Science, 6 (2), 1549-1563.
  • Behr, M.J., Wachsmuth, I., Post, T. & Lesh , R. (1984). Order and equivalence of rational numbers: A clinical teaching experiment. Journal For Research İn Mathematics Education, 15 (5), 323-341
  • Chang, B.L., Cromley, J.G. & Tran, N. (2016). Coordinating Multiple Representations in a Reform Calculus Textbook. Int J of Sci and Math Educ, 14, 1475. doi:10.1007/s10763-015-9652-3
  • Haggarty, L. & Pepin, B. (2002). An Investigation of Mathematics Textbooks and their Use in English, French and German Classrooms: Who gets an opportunity to learn what?. British Educational Research Journal, 28, 567–590. doi:10.1080/0141192022000005832
  • Çakır, İ. (2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Haser, Ç. & Ubuz, B. (2001). İlköğretim 5. sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusunda Kavramsal Anlama ve İşlem Yapma Performansı, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 609-612, MEB Yay, Ankara.
  • Kajander, A. & Lovric, M. (2009). Mathematics textbooks and their potential role in supporting misconceptions. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 40 (2),173-181
  • Kolovou. A., van den Heuvel-Panhuizen,. M., & Bakker. A. (2009). Non-Routine Problem Solving Tasks in Primary School Mathematics Textbooks – A Needle in a Haystack. Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education, 8, (2), 31-68
  • Mack, N. (1995). Confounding whole number and fraction concept when building on domain: Partitioning, units, and understanding multiplication of fractions. Journal For Research İn Mathematics Education, 32 (3), 267- 295
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu, Ankara: Yazar.
  • PISA Country Profiles. (2009). PISA country profiles. http://pisacountry.acer.edu.au/index.php.adresinden 1.6.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Ponte. J. P. ve Marques. S., (2011). Proportion in school mathematics textbooks: A comparative study. International Journal for Research in Mathematics Education, 1,(1), 1-16
  • Remillard, J. (2000). Can Curriculum Materials Support Teachers' Learning? Two Fourth-Grade Teachers' Use of a New Mathematics Text. The Elementary School Journal, 100(4), 331-350. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/1002146
  • Suh J.M., Johnston C., Jamieson S., Mills M. (2008). Mathematics Teaching in the Middle School. Reston: Vol. 14, Iss. 1; pg. 44
  • TIMSS (2011) international results in mathematics. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College. http://timssandpirls.bc.edu/timss2011/downloads/T11_IR_Mathem atics_FullBook.pdf adresinden 2.4..2013 tarihind alınmıştır.
  • Toptaş. V., Elkatmış. M. ve Karaca T., (2012). İlköğretim 4. Sınıf Matematik Programının Öğrenme Alanları ile Matematik Öğrenci Çalışma Kitabındaki Soruların Zihinsel Alanlarının TIMSS’e Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 13(1), 17-29.

ANALYSIS OF QUESTIONS ABOUT FRACTIONS IN THE FIFTH GRADE MATHEMATICS TEXTBOOKS WITH RESPECT TO TIMMS COGNITIVE PROCESS SKILLS LEVELS

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 9, 61 - 73, 13.05.2017

Öz

In this study, the questions included in the fractions unit of the fifth grade mathematics textbooks were investigated by cognitive process skills in Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS). Written document analysis was used in the study. Two textbooks were chosen randomly among the books which were authorized by the Board of Education, Ministry of National Education, to be used as the class textbooks for five years beginning from 2013-2014 education year. Kappa coefficient was utilized for the reliability of the codification. Findings of the research indicate that the questions included in the textbooks are available at most at application level, and variance of the questions in terms of cognitive qualifications shows no differences. Furthermore, the subdivisions of both first textbook and the second textbook no homogenous relation has been identified among the cognitive qualifications of the questions. In the textbooks being investigated, there are differences in the quantity of the the questions and their leading competence. At the end of the investigation, some suggestions have been stated for the analysis of the questions, researchers studying on the field, authors and for the ones evaluating the textbook.

Kaynakça

  • Aksu, M. (1997). Student performance in dealing with fractions. The Journal of Educational Research, 90(6), 375-380.
  • Aktaş, M.C. & Aktaş D. Y. (2011). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Öğretim Programı, Ders Ve Öğrenci Çalışma Kitaplarında Dörtgenler Arasındaki İlişkilerin Anlatımının İncelenmesi. Education Sciences, 7(2), 848- 858.
  • Altun, M. (2005). Matematik öğretimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Aşıcı, M., Baysal, N. & Şahenk- Erkan, S. (2012). Türkiyede Yapılan 2009 Pisa ve Seviye Belirleme Sınavındaki (Sbs) Okuma Becerileri Sorularının Karşılaştırılması, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 210-217
  • Aydoğdu- İskenderoğlu, T. & Baki, A., (2011). İlköğretim 8. Sınıf Matematik Ders Kitabındaki Soruların PISA Matematik Yeterlilik Düzeylerine Göre Sınıflandırılması, Eğitim ve Bilim, 36, (161),287- 301
  • Batur, Z. & Ulutaş, M. (2013). PISA İle Türkçe Öğretim Programındaki Okuduğunu Anlama Kazanımlarının Örtüşme Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal Of Social Science, 6 (2), 1549-1563.
  • Behr, M.J., Wachsmuth, I., Post, T. & Lesh , R. (1984). Order and equivalence of rational numbers: A clinical teaching experiment. Journal For Research İn Mathematics Education, 15 (5), 323-341
  • Chang, B.L., Cromley, J.G. & Tran, N. (2016). Coordinating Multiple Representations in a Reform Calculus Textbook. Int J of Sci and Math Educ, 14, 1475. doi:10.1007/s10763-015-9652-3
  • Haggarty, L. & Pepin, B. (2002). An Investigation of Mathematics Textbooks and their Use in English, French and German Classrooms: Who gets an opportunity to learn what?. British Educational Research Journal, 28, 567–590. doi:10.1080/0141192022000005832
  • Çakır, İ. (2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Haser, Ç. & Ubuz, B. (2001). İlköğretim 5. sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusunda Kavramsal Anlama ve İşlem Yapma Performansı, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 609-612, MEB Yay, Ankara.
  • Kajander, A. & Lovric, M. (2009). Mathematics textbooks and their potential role in supporting misconceptions. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 40 (2),173-181
  • Kolovou. A., van den Heuvel-Panhuizen,. M., & Bakker. A. (2009). Non-Routine Problem Solving Tasks in Primary School Mathematics Textbooks – A Needle in a Haystack. Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education, 8, (2), 31-68
  • Mack, N. (1995). Confounding whole number and fraction concept when building on domain: Partitioning, units, and understanding multiplication of fractions. Journal For Research İn Mathematics Education, 32 (3), 267- 295
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu, Ankara: Yazar.
  • PISA Country Profiles. (2009). PISA country profiles. http://pisacountry.acer.edu.au/index.php.adresinden 1.6.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Ponte. J. P. ve Marques. S., (2011). Proportion in school mathematics textbooks: A comparative study. International Journal for Research in Mathematics Education, 1,(1), 1-16
  • Remillard, J. (2000). Can Curriculum Materials Support Teachers' Learning? Two Fourth-Grade Teachers' Use of a New Mathematics Text. The Elementary School Journal, 100(4), 331-350. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/1002146
  • Suh J.M., Johnston C., Jamieson S., Mills M. (2008). Mathematics Teaching in the Middle School. Reston: Vol. 14, Iss. 1; pg. 44
  • TIMSS (2011) international results in mathematics. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College. http://timssandpirls.bc.edu/timss2011/downloads/T11_IR_Mathem atics_FullBook.pdf adresinden 2.4..2013 tarihind alınmıştır.
  • Toptaş. V., Elkatmış. M. ve Karaca T., (2012). İlköğretim 4. Sınıf Matematik Programının Öğrenme Alanları ile Matematik Öğrenci Çalışma Kitabındaki Soruların Zihinsel Alanlarının TIMSS’e Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 13(1), 17-29.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Melike Tural Sönmez

Yayımlanma Tarihi 13 Mayıs 2017
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Tural Sönmez, M. (2017). ANALYSIS OF QUESTIONS ABOUT FRACTIONS IN THE FIFTH GRADE MATHEMATICS TEXTBOOKS WITH RESPECT TO TIMMS COGNITIVE PROCESS SKILLS LEVELS. Journal of Computer and Education Research, 5(9), 61-73.

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "