The aim of this study is to compare of the
effect of Jigsaw and Student Teams Achievement Divisions methods based on
cooperative learning to sixth grade students’ academic achievement in social
studies course. In this study, pretest-posttest control ungrouped experimental
model was used. Research, at 2014-2015 academic years to 6. grade students in
Malatya province, has been made with the implementation the Jigsaw to
Experimental I and Student Teams Achievement Divisions to Experimental II
during 15 lesson. Achievement Test used as data collection tool had applicate
to experimental groups before experiment and after experiment, Pretest was
analyzed with parametric Independent Group T Test, Posttest was analyzed with
non-parametric Mann Whitney U Test. According to research results, there was no
significant difference between groups that implemented Jigsaw and Students
Teams Achievement Divisions methods
Cooperative Learning social studies Jigsaw Student Teams Achievement Divisions
Bu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı
öğretim yöntemlerinden olan Ayrılıp Birleşme ve Öğrenci Takımları Başarı
Bölümlerinin 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki akademik
başarıya etkisini karşılaştırmaktır. Araştırmada ön test son test kontrol
grupsuz deneysel model kullanılmıştır. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim
yılında 48 altıncı sınıf öğrencisinin katılımıyla, Deney I grubuna Ayrılıp
Birleşme ve Deney II grubuna Öğrenci Takımlar Başarı Bölümleri yöntemlerinin 15
ders saatinde uygulanmasıyla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
kullanılan Başarı Testi, deney öncesi ve deney sonrası deney gruplarına
uygulanarak Ön Test parametrik testlerden Bağımsız Grup T Testi ile Son Test
ise parametrik olmayan Mann Whitney U Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonucuna göre, işbirliğine dayalı Ayrılıp Birleşme ve Öğrenci Takımları Başarı
Bölümleri yöntemlerinin uygulandığı gruplar arasında anlamlı bir fark
bulunamamıştır.
İşbirliğine dayalı öğrenme sosyal bilgiler ayrılıp birleşme (Jigsaw) Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "