The purpose of this study is to determine the
effect of Technology Supported Problem Based Learning Applications (TPA) on the
academic achievement of the students over function. In the current study,
pre-experimental design with a Static Group Comparison was used. TPA was
applied to treatment group the while Traditional Teaching was applied to
control group. The application lasted for one month (20 lesson hours). Before
the application, the equality of the treatment and control groups in terms of
mathematical achievement was determined with the readiness test applied. At the
end of the application, Function Achievement Test was applied to learn whether
TPA has an effect on the academic achievement in function. As a result of the
analyses, a significant difference as statiscally was
found in favour of treatment group in terms of the academic achievement in
function between treatment and control group.
Geogebra problem based learning academic achievement functions
Bu çalışmanın amacı Teknoloji Destekli Probleme
Dayalı Öğrenme Uygulamalarının (TPU) öğrencilerin fonksiyon konusundaki
akademik başarıları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu çalışmada Statik
Karşılaştırma Gruplu ön deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubuna TPU,
kontrol grubuna ise geleneksel öğretim uygulanmıştır. Uygulama 1 ay (20 ders
saati) sürmüştür. Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının matematik
başarıları bakımından denk oldukları uygulanan hazırbulunuşluk testi ile
belirlenmiştir. Uygulama sonunda TPU’nun fonksiyon konusundaki akademik başarıya
etkisi olup olmadığının anlaşılması için Fonksiyon Başarı Testi uygulanmıştır.
Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grupları arasında fonksiyon konusunda
akademik başarıları açısından deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık bulunmuştur.
Geogebra probleme dayalı öğrenme akademik başarı fonksiyonlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "