Araştırma doktora
öğrencilerinin akademide sabır kavramına ilişkin görüşlerini tespit etmek
amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2018-2019 akademik yılında Aydın Adnan Menderes
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde doktora öğrenimi gören 8 doktora öğrencisi
ile yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji
deseni kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılar ölçüt örneklem, kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile
gönüllülük esasına göre seçilmişlerdir. Araştırmada veriler, araştırmacı
tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış,
veriler içerik analizi yöntem ile analiz edilmiştir. Araştırmada geçerlik,
güvenirlik, etik unsurlara dikkat edilmiştir. Araştırmada sabır kavramı çözüm yolu
bulma ve olayı kapatma ile eğitim kategorileri içerisinde ele alınmıştır.
Akademide dersler/akademik çalışmalar, arkadaşlar, hocalar ve fiziki ortama
sabır gösterildiği; akademide sabır göstermenin doktora öğrencileri üzerinde
psikolojik, bedensel, ailesel ve sosyal hayat/arkadaşlar ilişkileri üzerinde
etkileri olduğu sonucuna varılmıştır.
Sabır akademi akademik hayat akademik sabır doktora öğrencisi
This research was conducted to identify views of
PhD students regarding the concept of patience in academia. The research was
carried out with 8 PhD students studying at Aydın Adnan Menderes University
Faculty of Education in 2018-2019 academic year. Phenomenology, which is one of
the qualitative research approach, was used in the study. The participants were
selected on a volunteer basis with criterion sampling, convenience sampling and
maximum variation sampling methods. The data was collected with semi-structured
interview form created by the researcher and analyzed with content analysis
method. Validity, reliability and ethics were considered in the study. The
concept of patience was addressed within the categories of finding a solution
and closing the case and education. The researcher has reached the conclusion
that PhD students can show patience to courses/academic studies, friends,
academicians and physical environment; and showing patience creates
psychological, physical and familial effects as well as effects on social life
and effects related to friends.
Patience academia academıc life academic patience PhD student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "