Bu çalışmanın amacı, 5. sınıf fen bilimleri dersi “Canlılar Dünyasını Gezelim ve Tanıyalım” ünitesine yönelik; öğrencilerin ünite ile ilgili başarı düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının tespit edilmesini sağlayacak geçerli ve güvenilir bir üç aşamalı kavram tanı testi geliştirmektir. Geliştirilen test, Samsun il merkezinde bulunan üç ortaokulda, beşinci sınıfta öğrenim gören 210 öğrenciye uygulanmıştır. Toplam 23 maddeden oluşan üç aşamalı kavram tanı testi için geçerlilik güvenirlik çalışması yapılmıştır. Kavram tanı testinin güvenirliği birinci aşama sorularının analizinden KR-20 formülü ile hesaplanmış ve 0,80 olarak bulunmuştur. Üç madde birlikte değerlendirildiğinde testin güçlük ve ayırt edicilik değerleri sırasıyla pj: 0.47 ve rjx: 0.52 olarak hesaplanmıştır. Bu veriler geliştirilen testin güvenilir, orta güçlükte ve çok iyi maddelerden oluşan bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir.
üç aşamalı test kavram yanılgısı madde analizi geçerlik güvenirlik
Ondokuz Mayıs Üniversitesi BAP
PYO.EGF.1904.14.006
The purpose of this study is to develop a valid
and reliable three-tier concept diagnostic test for the Let’s Travel and Learn
about the Living World unit of fifth grade Science lesson and which that
provide the students with the level of success and their misconceptions related
to the unit. The developed test was applied to 210 5th grade students attending
at three secondary schools in the center of Samsun. A validity and reliability
studies were conducted for a three-tier concept diagnostic test consisting of a
total of 23 items. The reliability of the concept diagnostic test was evaluated
as 0.80 with the help of KR-20 reliability estimation method for the first
stage questions. When the three items were evaluated together, the difficulty
and discrimination values of the test were calculated as pj: 0.47 and rjx:
0.52. These data show that the developed test has a structure with reliable,
medium difficulty and very good substances.
misconceptions three tier test item analysis reliability validity
PYO.EGF.1904.14.006
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | PYO.EGF.1904.14.006 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "