The purpose of this research is to determine the impact of the contents of Educational Informatics Network on participation of students in teaching the subject of musculoskeletal system. In the study, the quasi-experimental design is preferred. Furthermore, the opinions of the students are given a place which added qualitative dimension to the study. The data set used in the study was gathered from the Classroom Participation Inventory. In the analysis of the data, descriptive statistical techniques, normality analyses and independent t-test were used. At the end of the study, a significant difference was found in favor of the experimental group. Considering mean scores the experimental group for affective participation, cognitive participation and non-participating were more than the ones of the control group. According to students' views, it was determined that the EIN contents are beneficial and helpful for learning terms better, and the classes are enjoyable.
Educational informatics network Classroom participation musculoskeletal
I would like to thank the science teachers and students of Buca Gazi Middle School for their contributions in conducting the study and gathering the data.
The purpose of this research is to determine the impact of the contents of Educational Informatics Network on participation of students in teaching the subject of musculoskeletal system. In the study, the quasi-experimental design is preferred. Furthermore, the opinions of the students are given a place which added qualitative dimension to the study. The data set used in the study was gathered from the Classroom Participation Inventory. In the analysis of the data, descriptive statistical techniques, normality analyses and independent t-test were used. At the end of the study, a significant difference was found in favor of the experimental group. Considering mean scores the experimental group for affective participation, cognitive participation and non-participating were more than the ones of the control group. According to students' views, it was determined that the EIN contents are beneficial and helpful for learning terms better, and the classes are enjoyable.
Educational informatics network classroom participation musculoskeletal
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "