Okul öncesi dönemde eğitim alan öğrencilerin eğitim-öğretim yaşamlarının oldukça önemli olduğu ve bu durumun sonraki yıllarda hayatlarına etki edecek karakter oluşumunu etkilediği bilinmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimine dair görüşlerini incelemek amacıyla yapılan çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden iç içe geçmiş tekli durum deseninden yararlanılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında özel ve devlet okullarında görev yapan 30 okul öncesi öğretmenin görüşlerine dayandırılan araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilerek, bulguları içerik analizi sonucunda kodlar ve anekdotlarla ortaya çıkmıştır. Bu kod ve anekdotlar bir tema ve üç alt tema altında öğretmenlerin sınıf yönetimine dair kullandıkları yöntemlerden, uygulamalarına ve karşılaştıkları zorluklara kadar örnek olaylarla elde edilen sonuçlar, okul öncesi öğrencilerinin literatürdeki sınıf yönetimi uygulamalarına olumlu karşılıklar verdiği yönündedir.
It is known that the educational life of the students who receive education in pre-school period is very important and this situation affects the character formation that will affect their lives in the following years. Within the scope of the study conducted to examine the opinions of preschool teachers on classroom management, a single case pattern intertwined among qualitative research methods was used. The data of the research, which is based on the opinions of 30 pre-school teachers working in private and public schools in the 2018-2019 academic year, were obtained through semi-structured interview forms, and the findings were revealed with codes and anecdotes as a result of content analysis. These codes and anecdotes, under one theme and three sub-themes, show that preschool students respond positively to classroom management practices in the literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 17 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "