The purpose of this study is to examine the opinions of secondary school students on Scratch, Arduino and Python from open source code softwares. The study group is made up of 9 students studying in a high school in Hatay on 2019-2020 education years and on 11th grade. To reveal the experiences and practices of the students on open source code softwares, phenomenologic design of qualitative researches was utilized. Content analysis on data obtained by using NVivo, the themes of “The advantages of open source softwares with respecct to closed source softwares”, “Comparison of Arduino, Python and Scratch” and “The Place of Using Software Nowadays” were reached. The results pointed that student had a certain level of awareness on open source code softwares. Students use Python, Scratch and Arduino as per their purposes and find learning these softwares necessary.
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin açık kaynak kodlu yazılımlardan Scratch, Arduino ve Python’ a yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında, Hatay’da bir lisenin 11. sınıfında öğrenim gören 9 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma açık kaynak kodlu yazılımların kullanımları hakkında öğrencilerin deneyimlerini, yaşantıları, tecrübelerini ortaya çıkarmak için nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) desenindedir. Nvivo kullanılarak gerçekleştirilen içerik analizi sonunda “Açık kaynak yazılımların kapalı kodlulara göre avantajları”, “Arduino, Scratch ve Python'ın karşılaştırılması”, “Yazılım kullanmanın günümüzdeki yeri” temalarına ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler açık kaynak kodlu yazılımlar hakkında belirli bir farkındalığa sahiptir. Öğrenciler amaçları doğrultusunda Scratch, Arduino ve Python yazılımlarını kullanmakta ve bunları öğrenmeyi gerekli bulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 18 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "