The purpose of the study is to investigate the effects ofshort films used in math teaching on values education. It is designed in accordance with the research case study; It was carried out with 7th and 8th-grade students studying in a public school in the center of a province in Eastern Anatolia. Worksheets, interviews and diaries were used as data collection tools in the study. The collected data were analyzed by the content analysis method. The results obtained from the research show that short films have positive effects on values education. It can be said that these effects occur as students pay attention to moral dimensions, empathize, think about the results of positive behaviors and make positive decisions about their future behavior. As a result of the study, it was seen that both mathematics teaching and values education can be handled together with short films.
Araştırmanın amacı matematik öğretiminde kullanılan kısa filmlerin değerler eğitimi yönünden incelenmesidir. Araştırma durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Doğu Anadolu’da bir ilin merkezinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 7. ve 8.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme, günlük ve çalışma yaprakları kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar kısa filmlerin değerler eğitimine olumlu etkilerinin olduğunu göstermiştir. Bu etkiler öğrencilerin ahlaki boyutlara dikkat etmesi, empati kurmaları, olumlu davranışların sonuçları hakkında fikir yürütmeleri ve bundan sonraki davranışları hakkında olumlu kararlar vermeleri şeklinde olduğu söylenebilir. Çalışma sonucunda kısa filmlerle hem matematik öğretimi hem de değerler eğitiminin birlikte ele alınabileceği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 20 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "