Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Doyumu ile Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 20, 481 - 502, 21.12.2022
https://doi.org/10.18009/jcer.1120672

Öz

Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin serbest zaman doyum düzeyleri ve üniversite yaşamına uyum düzeylerinin çeşitli değişkenlerle karşılaştırılması ve bu iki değişken arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Örneklem grubu Ankara ilindeki üniversitelerde öğrenim gören 747 öğrenciden oluşturulmuştur. Çalışmada “Serbest Zaman Doyum Ölçeği” ve “Üniversite Yaşamına Uyum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için, MANOVA, ANOVA ve korelasyon analizi yapılmıştır. ‘‘SZDÖ’’ ve ‘‘ÜYUÖ’’den alınan puanlara göre cinsiyet, sınıf, üniversite türü ve fiziksel aktiviteye katılım sıklığı değişkenleri açısından katılımcıların ortalama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Sonuç olarak, üniversite öğrencilerinde serbest zaman doyumu ile üniversite yaşamına uyum konusunda pozitif yönde ilişki olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aderi, M., Jdaıtawi, M., Ishak, N. A., & Jdaıtawi, F. (2013). The influence of demographic variables on university students’ adjustment in North Jordan. International Education Studies, 6 (2), 172-178, https://doi.org/10.5539/ies.v6n2p172
  • Aktaç, V., & Çetinkaya, M. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mesleki benlik saygıları ile yaşam doyumlarının incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 7 (14), 575-599, https://doi.org/10.18009/jcer.634115
  • Argan, B., Gürbüz, B., Koçak, F. & Atıcı, M. (2021). Engelli sporcuların objektifinden spor deneyimini görmek: engelleyici faktörlerin sosyo-ekolojik model perspektifinden analizi. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 32 (2), 75-97.
  • Aslan, S. (2015). Üniversite yaşamına uyum ölçeğinin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (4), 132- 145.
  • Awang, M. M., Kutty, F. M., & Ahmad, A. R. (2014). Perceived social support and well being: First-year student experience in university. International Education Studies, 7(13), 261-270.
  • Bailey, T. H., & Philips, L. J. (2016). The influence of motivation and adaptation on students’ subjective well-being, meaning in Life and academic performance. Higher Education Research & Development, 35 (2), 201-216, https://doi.org/10.1080/07294360.2015.1087474
  • Beard, J.G., & Ragheb, M.G. (1980). Measuring leisure satisfaction. Journal of Leisure Research, 12 (1), 20-33.
  • Bukhari, S. R., & Ejaz, T. (2020). Relationship between psychological distress, coping strategies and adjustment to university life among university freshmen. Pakistan Journal of Medical Research, 59 (2), 66-69.
  • Bulut, C., & Bulut-Serin, N. (2016). Öğretmen adaylarının üniversite yaşamına uyum düzeyleri ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts. Sports & Science Education, 5 (4), 1-7.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2017). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (5. Baskı), Pegem Yayınevi.
  • Cha, H. S. (2019). Influence on adjustment of university life among nursing student. Journal of the Korea Academia-Industrial Cooperation Society, 20 (8), 381-391.
  • Choi, S. H., & Yoo, Y. J. (2017). Leisure attitude and satisfaction with leisure and life: proposing leisure prioritization and justification. World Leisure Journal, 59 (2), 140-155.
  • Closson, L. M., & Bond, T. A. (2019). Social network site use and university adjustment. Journal of Experimental Educational Psychology, 39 (8), 1027-1046.
  • Crede, M., & Niehorster, S. (2012). Adjustment to college as measured by the student adaptation to college questionnaire: A quantitative review of its structure and relationships with correlates and consequences. Educational Psychology Review, 24 (1), 133-165.
  • Çalışandemir, F., & Şahin-Baltacı, H. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının üniversiteye uyum düzeylerinin yordayıcıları olarak yaşam doyumu ve genel öz-yeterlik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 229-249.
  • Fernandez, M. F. P., Araujo, A. M., Vacas, C. T., Almeida, L.S., & Gonzalez, M. S. R. (2017). Predictors of students’ adjustment during transition to university in Spain. Psicothema, 29 (1), 67-72 https://doi.org/10.7334/psicothema2016.40
  • Glass, C. R., Gómez, E., & Urzua, A. (2014). Recreation, intercultural friendship, and international students’ adaptation to college by region of origin. International Journal of Intercultural Relations, 42, 104-117.
  • Gomez, E., Urzua, A., & Glass, C. R. (2014). International student adjustment to college: Social networks, acculturation, and leisure. Journal of Park and Recreation Administration, 32 (1), 7–25.
  • Gökçe, H., & Orhan, K. (2011). Serbest zaman doyum ölçeğinin Türkçe geçerlilik güvenirlik çalışması. Hacettepe Journal of Sports Sciences, 22 (49), 139-145.
  • Gürbüz, B., & Henderson, K. A. (2014). Leisure activity preferences and constraints: Perspectives from Turkey. World Leisure Journal, 56(4), 300-316.
  • Gürbüz, B., & Henderson, K. (2013). Exploringthe meanings of leisure among Turkish university students. Croatian Journal of Education, 15 (4), 927-957.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Research methods in social sciences. Ankara: Seçkin Yayın.
  • Hartman, C. L, Barcelona, R. J, Trauntvein, N. E, & Hall, S. L (2020). Well-being and leisure-time physical activity psychosocial factors predict physical activity among university students. Leisure Studies, 39 (1), 156-164.
  • Henderson, K. A. (2010). Leisure studies in the 21st century: The sky is falling? Leisure Sciences, 32 (4), 391-400.
  • Kaas, E. T, & Artımaç, A. (2017). Free time management, leisure participation and satisfaction in university students. Journal of Education and Instructional Studies in the World, 7 (4), 20-29.
  • Kara, F. M., Sarol, H., & Güngörmüs, H. A. (2019). "Attitudes are contagious": leisure attitude and passion of university students. International Education Studies, 12 (7), 42-48.
  • Kara, F. M., Gürbüz, B., Küçük-Kılıç, S., & Öncü, E. (2018). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman sıkılma algısı, yaşam doyumu ve sosyal bağlılık düzeylerinin incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 6 (12), 342-357, https://doi.org/10.18009/jcer.466740
  • Kocaer, G. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenleri ve adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, serbest zaman ilgilenim ve rekreasyon faaliyetlerine yönelik fayda düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bartın ili örneği). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Maunder, R. E (2018). Students’ peer relationships and their contribution to university adjustment: The need to belong in the university community. Journal of Further and Higher Education, 42 (6), 756-768, https://doi.org/10.1080/0309877X.2017.1311996
  • Mert, A., & Çetiner, P. (2018). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum ile benlik ayrımlaşması arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya University Fournal of Education, 8 (3), 190- 204.
  • Park, C. L., Edmondson, D., & Lee, J. (2012). Development of self-regulation abilities as predictors of psychological adjustment across the first year of college. Journal of Adult Development, 19 (1), 40-49.
  • Serdar, E., & Demirel, M. (2020). Algılanan stres ile serbest zaman doyumu arasındaki ilişki: Spor bilimleri öğrencileri örneği. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 22 (3), 54-64.
  • Sönmez, A., Gürbüz, B., & Koçak, F. (2018, Mayıs). Üniversite yaşamına uyum ile serbest zamanda sıkılma algısı İlişkisinin belirlenmesi. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, 10-13 Mayıs, Bodrum.
  • Walker, G.J. (2008). The effects of ethnicity and gender on facilitating intrinsic motivation during leisure with a close friend. Journal of Leisure Research, 40 (2), 290–311.
  • Won, P. K., Won, L.C., & Kim, M. J. (2016). Effect of serious leisure experience on the leisure satisfaction among senior sport games participants. Journal of Physical Education and Sport, Supplement issue 1 (92), 584–591.
  • Wu, Z., Liu, Y., Zhang, Q., Wu, K., Zhang, M., & Ma, S. (2019). The influence of image search intents on user behavior and satisfaction. In Proceedings of the Twelfth ACM International Conference on Web Search and Data Mining (pp. 645-653).
  • Yengimolki, S., Kalantarkousheh, S. M., & Malekitabar, A. (2015). Self-concept, social adjustment and academic achievement of persian students. International Review of Social Sciences and Humanities, 8 (2), 50-60.
  • Yasartürk, F. (2019). Analysis of the relationship between the academic self-efficacy and leisure satisfaction levels of university students. Journal of Education and Training Studies, 7 (3), 106-115.
  • Yerlisu-Lapa, T., Köse, E., & Ünsal, D. (2019, November). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman ve yaşam tatminlerinin incelenmesi, 17th International Sport Sciences Congress, 13th-16th November.
  • Yılmaz, H., & Zembat, R. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile üniverrsite yaşamına uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 118-136.
  • Yoo, J. A., & Jang, J. H. (2017). Correlation between the perception towards leisure activities and satisfaction with campus life in dental hygiene students in the Chungcheongnam-do Area. Journal of Korean Society Dental Hygiene, 17 (4), 647-656.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (2019). https://istatistik.yok.gov.tr/.
  • Zerengök, D., Güzel, P., & Özbey, S. (2018). The impact of leisure participation on socialadaptation of international students. Journal of Education and Train in Studies, 6 (2), 1-9.
  • Zhang, J., & Zheng, Y. (2017). How do academic stress and leisure activities influence college students' emotional well-being? A daily diary investigation. Journal of Adolescence, 60, 114-118.
  • Zhou, L., & Yu, S. K. (2006). Research on freshmen adaptation status. Chinese Journal of Special Education, 7, 89–91.

Analysis of the Relationship between Leisure Satisfaction and Adjustment to University Life on University Students

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 20, 481 - 502, 21.12.2022
https://doi.org/10.18009/jcer.1120672

Öz

In this study, it was aimed to compare university students' leisure satisfaction levels and their level of adaptation to university life with various variables and to examine the relationship between these two variables. The sample group consisted of 747 students studying at state and private universities in Ankara. "Leisure Satisfaction Scale" and "University Life Adjustment Scale" were used in the study. MANOVA, ANOVA and correlation analysis were used for data analysis. According to the scores obtained from ‘‘LSS’’ and ‘‘AULS’’ a statistically significant difference was found between the average scores of the participants in terms of gender, class, type of university and frequency of participation in physical activity. As a result, it was determined that there was a positive relationship between leisure satisfaction and adaptation to university life in university students.

Kaynakça

  • Aderi, M., Jdaıtawi, M., Ishak, N. A., & Jdaıtawi, F. (2013). The influence of demographic variables on university students’ adjustment in North Jordan. International Education Studies, 6 (2), 172-178, https://doi.org/10.5539/ies.v6n2p172
  • Aktaç, V., & Çetinkaya, M. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mesleki benlik saygıları ile yaşam doyumlarının incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 7 (14), 575-599, https://doi.org/10.18009/jcer.634115
  • Argan, B., Gürbüz, B., Koçak, F. & Atıcı, M. (2021). Engelli sporcuların objektifinden spor deneyimini görmek: engelleyici faktörlerin sosyo-ekolojik model perspektifinden analizi. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 32 (2), 75-97.
  • Aslan, S. (2015). Üniversite yaşamına uyum ölçeğinin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (4), 132- 145.
  • Awang, M. M., Kutty, F. M., & Ahmad, A. R. (2014). Perceived social support and well being: First-year student experience in university. International Education Studies, 7(13), 261-270.
  • Bailey, T. H., & Philips, L. J. (2016). The influence of motivation and adaptation on students’ subjective well-being, meaning in Life and academic performance. Higher Education Research & Development, 35 (2), 201-216, https://doi.org/10.1080/07294360.2015.1087474
  • Beard, J.G., & Ragheb, M.G. (1980). Measuring leisure satisfaction. Journal of Leisure Research, 12 (1), 20-33.
  • Bukhari, S. R., & Ejaz, T. (2020). Relationship between psychological distress, coping strategies and adjustment to university life among university freshmen. Pakistan Journal of Medical Research, 59 (2), 66-69.
  • Bulut, C., & Bulut-Serin, N. (2016). Öğretmen adaylarının üniversite yaşamına uyum düzeyleri ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts. Sports & Science Education, 5 (4), 1-7.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2017). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (5. Baskı), Pegem Yayınevi.
  • Cha, H. S. (2019). Influence on adjustment of university life among nursing student. Journal of the Korea Academia-Industrial Cooperation Society, 20 (8), 381-391.
  • Choi, S. H., & Yoo, Y. J. (2017). Leisure attitude and satisfaction with leisure and life: proposing leisure prioritization and justification. World Leisure Journal, 59 (2), 140-155.
  • Closson, L. M., & Bond, T. A. (2019). Social network site use and university adjustment. Journal of Experimental Educational Psychology, 39 (8), 1027-1046.
  • Crede, M., & Niehorster, S. (2012). Adjustment to college as measured by the student adaptation to college questionnaire: A quantitative review of its structure and relationships with correlates and consequences. Educational Psychology Review, 24 (1), 133-165.
  • Çalışandemir, F., & Şahin-Baltacı, H. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının üniversiteye uyum düzeylerinin yordayıcıları olarak yaşam doyumu ve genel öz-yeterlik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 229-249.
  • Fernandez, M. F. P., Araujo, A. M., Vacas, C. T., Almeida, L.S., & Gonzalez, M. S. R. (2017). Predictors of students’ adjustment during transition to university in Spain. Psicothema, 29 (1), 67-72 https://doi.org/10.7334/psicothema2016.40
  • Glass, C. R., Gómez, E., & Urzua, A. (2014). Recreation, intercultural friendship, and international students’ adaptation to college by region of origin. International Journal of Intercultural Relations, 42, 104-117.
  • Gomez, E., Urzua, A., & Glass, C. R. (2014). International student adjustment to college: Social networks, acculturation, and leisure. Journal of Park and Recreation Administration, 32 (1), 7–25.
  • Gökçe, H., & Orhan, K. (2011). Serbest zaman doyum ölçeğinin Türkçe geçerlilik güvenirlik çalışması. Hacettepe Journal of Sports Sciences, 22 (49), 139-145.
  • Gürbüz, B., & Henderson, K. A. (2014). Leisure activity preferences and constraints: Perspectives from Turkey. World Leisure Journal, 56(4), 300-316.
  • Gürbüz, B., & Henderson, K. (2013). Exploringthe meanings of leisure among Turkish university students. Croatian Journal of Education, 15 (4), 927-957.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Research methods in social sciences. Ankara: Seçkin Yayın.
  • Hartman, C. L, Barcelona, R. J, Trauntvein, N. E, & Hall, S. L (2020). Well-being and leisure-time physical activity psychosocial factors predict physical activity among university students. Leisure Studies, 39 (1), 156-164.
  • Henderson, K. A. (2010). Leisure studies in the 21st century: The sky is falling? Leisure Sciences, 32 (4), 391-400.
  • Kaas, E. T, & Artımaç, A. (2017). Free time management, leisure participation and satisfaction in university students. Journal of Education and Instructional Studies in the World, 7 (4), 20-29.
  • Kara, F. M., Sarol, H., & Güngörmüs, H. A. (2019). "Attitudes are contagious": leisure attitude and passion of university students. International Education Studies, 12 (7), 42-48.
  • Kara, F. M., Gürbüz, B., Küçük-Kılıç, S., & Öncü, E. (2018). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman sıkılma algısı, yaşam doyumu ve sosyal bağlılık düzeylerinin incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 6 (12), 342-357, https://doi.org/10.18009/jcer.466740
  • Kocaer, G. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenleri ve adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, serbest zaman ilgilenim ve rekreasyon faaliyetlerine yönelik fayda düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bartın ili örneği). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Maunder, R. E (2018). Students’ peer relationships and their contribution to university adjustment: The need to belong in the university community. Journal of Further and Higher Education, 42 (6), 756-768, https://doi.org/10.1080/0309877X.2017.1311996
  • Mert, A., & Çetiner, P. (2018). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum ile benlik ayrımlaşması arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya University Fournal of Education, 8 (3), 190- 204.
  • Park, C. L., Edmondson, D., & Lee, J. (2012). Development of self-regulation abilities as predictors of psychological adjustment across the first year of college. Journal of Adult Development, 19 (1), 40-49.
  • Serdar, E., & Demirel, M. (2020). Algılanan stres ile serbest zaman doyumu arasındaki ilişki: Spor bilimleri öğrencileri örneği. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 22 (3), 54-64.
  • Sönmez, A., Gürbüz, B., & Koçak, F. (2018, Mayıs). Üniversite yaşamına uyum ile serbest zamanda sıkılma algısı İlişkisinin belirlenmesi. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, 10-13 Mayıs, Bodrum.
  • Walker, G.J. (2008). The effects of ethnicity and gender on facilitating intrinsic motivation during leisure with a close friend. Journal of Leisure Research, 40 (2), 290–311.
  • Won, P. K., Won, L.C., & Kim, M. J. (2016). Effect of serious leisure experience on the leisure satisfaction among senior sport games participants. Journal of Physical Education and Sport, Supplement issue 1 (92), 584–591.
  • Wu, Z., Liu, Y., Zhang, Q., Wu, K., Zhang, M., & Ma, S. (2019). The influence of image search intents on user behavior and satisfaction. In Proceedings of the Twelfth ACM International Conference on Web Search and Data Mining (pp. 645-653).
  • Yengimolki, S., Kalantarkousheh, S. M., & Malekitabar, A. (2015). Self-concept, social adjustment and academic achievement of persian students. International Review of Social Sciences and Humanities, 8 (2), 50-60.
  • Yasartürk, F. (2019). Analysis of the relationship between the academic self-efficacy and leisure satisfaction levels of university students. Journal of Education and Training Studies, 7 (3), 106-115.
  • Yerlisu-Lapa, T., Köse, E., & Ünsal, D. (2019, November). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman ve yaşam tatminlerinin incelenmesi, 17th International Sport Sciences Congress, 13th-16th November.
  • Yılmaz, H., & Zembat, R. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile üniverrsite yaşamına uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 118-136.
  • Yoo, J. A., & Jang, J. H. (2017). Correlation between the perception towards leisure activities and satisfaction with campus life in dental hygiene students in the Chungcheongnam-do Area. Journal of Korean Society Dental Hygiene, 17 (4), 647-656.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (2019). https://istatistik.yok.gov.tr/.
  • Zerengök, D., Güzel, P., & Özbey, S. (2018). The impact of leisure participation on socialadaptation of international students. Journal of Education and Train in Studies, 6 (2), 1-9.
  • Zhang, J., & Zheng, Y. (2017). How do academic stress and leisure activities influence college students' emotional well-being? A daily diary investigation. Journal of Adolescence, 60, 114-118.
  • Zhou, L., & Yu, S. K. (2006). Research on freshmen adaptation status. Chinese Journal of Special Education, 7, 89–91.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Sönmez 0000-0002-3700-2478

Bülent Gürbüz 0000-0003-2424-2111

Erken Görünüm Tarihi 18 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 24 Mayıs 2022
Kabul Tarihi 30 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Sönmez, A., & Gürbüz, B. (2022). Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Doyumu ile Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinin İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 10(20), 481-502. https://doi.org/10.18009/jcer.1120672

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "