Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yedinci Sınıf Çokgenler Konusunda Eğitsel Oyunlarla Zenginleştirilen Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Başarı Ve Kalıcılıklarına Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 22, 966 - 985, 27.10.2023
https://doi.org/10.18009/jcer.1345706

Öz

Bu çalışmada, yedinci sınıf çokgenler konusunda eğitsel oyunlarla zenginleştirilen matematik öğretiminde; öğrencilerin matematik başarısı ve kalıcılıklarına etkisini incelemek amaç edinilmiştir. Bu amaca yönelik nicel verilerin analizi için araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Konya-Karapınar’da bir devlet okulundaki 32 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda kontrol ve deney grubu verilerinden, akademik başarı ve kalıcılık testi puanlarının deney grubu yararına olduğu ve etki büyüklüğünün orta düzeyde olduğu görülmüştür. Buradan hareketle matematik kazanımlarının öğretiminde eğitsel oyun yönteminin hem akademik başarıyı artırdığı hem de bilgilerin kalıcılığında mevcut matematik öğretim metoduna kıyasla daha etkili olduğu kanısına varılmıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

YOK

Teşekkür

YOK

Kaynakça

  • Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişişine ve kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ay, Y., & Başbay, A. (2017). Çokgenlerle ilgili kavram yanılgıları ve olası nedenler. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 83-104.
  • Aydın, Ş. (2018). Matematik Eğitiminde: Matematik Dersi ve Problem. Ortaokul 8. sınıf öğrencilerin matematik dersine ve problem kavramına yönelik görüşleri. (1.basım). Beau Bassin: Lambert Academic Publishing.
  • Aykaç, M., & Köğce, D. (2020). Eğitsel oyunlarla matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aykac, M., & Köğce, D. (2019). Preservice clasroom teachers’ opinions on use of educational games in ınstructions of primary school courses. Educational Policy Analysis and Strategic Reserch,14(1), 116-143.
  • Başün, A. R., & Doğan, M. (2020). Matematik eğitiminde uygulanan oyunla öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 155-167. Retrieved from; https://dergipark.org.tr/tr/pub/jier/issue/56808/709176
  • Baydar, S. C., & Bulut S. (2002). Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 62-66.
  • Burns, M. (2000). About teaching mathematics. second edition. California: Math Solution Publication.
  • Büyüköztürk, Ş. (2021). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (29. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Çelikkaya, T., Ünal, Ç., & Çelikkaya, T. (2009). Yapılandırmacı yaklaşımın sosyal bilgiler öğretiminde başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (5. Sınıf Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 197-212. Retrieved from; http://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2824/38138
  • Çuha, S. S. (2004). Matematik öğretiminde eğitsel oyunların başarı, akademik benlik, başarı güdüsü ve kalıcılık üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, M. R. (2016). Farklı oyun türlerine dayalı matematik öğretiminin 1. Sınıf öğrencilerinin erişi ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Develi, M. H., & Orbay, K. (2003). İlköğretimde niçin ve nasıl bir geometri öğretimi. Milli Eğitim Dergisi. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/157/develihtml (24 Subat 2009).
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik egitimi-1: Gelişmeler, politikalar ve stratejiler. İlköğretim Online, 2(1). 18-27.
  • Erten, P. (2020). Otantik öğrenme (Authentic Learning). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi / Journal of Information and Communication Technologies, 1(2), 94 - 107.
  • Fengfeng, K. (2008). A case study of computer gaming for math: Engaged learning from gameplay? Computers & Education, 51, 1609–1620.
  • Gal, H., & Linchevski, L. (2010). To see or not to see: analyzing difficulties ın geometry from the perspective of visual perception. Educational Studies İn Mathematics, 74(2), 163 - 183.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: a simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • Gökbulut, Y., & Yücel-Yumuşak, E. (2014). Oyun destekli matematik öğretiminin 4. sınıf kesirler konusundaki erişi ve kalıcılığa etkisi. Turkish Studies, 9(2), 673-689.
  • Gökçen, E. (2009). Ortak bölenler ve katlar konusunun oyun ile öğretiminin başarıya etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Gurney, P. (2007). Etkili öğretim için beş faktör. Yeni Zelanda Öğretmen Çalışmaları Dergisi, 4(2), 89-98.
  • Gürbüz, F., Çeker, E., & Töman, U. (2017). Eğitsel şarkı ve oyun tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları ve kalıcılığı üzerine etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 593-612.
  • Karaçay, T. (2000). Matematik Öğretimi Matematik Öğretimi Sempozyumu, Sakarya. https://www.baskent.edu.tr/~tkaracay/etudio/agora/egitim/matogretimi.html (12 Haziran 2021).
  • Kaya, S., & Elgün, A. (2015). Eğitsel oyunlar ile desteklenmiş fen öğretiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342.
  • Kılıç, S. (2013). İstatistikî İfadeyle.../Statistically Speaking... Journal of mood disorders, 3(3), 135-40.
  • Köğce, D., & Aykaç, M. (2017). Matematik kazanımlarının öğretiminde okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanma durumlarının incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 523-542.
  • Özyürek, A., & Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2157-2166.
  • Rahayu, P., & Widodo, S. (2016). Teaching of mathematics through fantastic ganbate and bingo mathematics games. Global and Stochastic Analysis, 3(3). 191-202.
  • Savaş, E., & Gülüm, K. (2014). Geleneksel oyunlarla öğretim yöntemi uygulamasının başarı ve kalıcılık üzerine etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 183-202.
  • Songur, A. (2006). Harfli ifadeler ve denklemler konusunun oyun ve bulmacalarla öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarı düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Struchens, M. E., Harris, K. A., & Martin, W. G. (2001). Assesing geometric and measurement understanding using manipualtives. Mathematics Teaching in Middle School, 6(7), 402-405.
  • Yıldız, E., & Şimşek, Ü. (2020). Eğitsel oyun, okuma-yazma-oyun ve okuma-yazma-uygulama yöntemlerinin öğrenme problemlerini gidermedeki etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3) , 715-748.
  • Yılmaz, S., Turğut, M., & Kabakçı, D. A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek ve Buca örneği. Üniversite ve Toplum, 8(1).

The Effect of Mathematics Teaching Enriched with Educational Games on Students' Mathematics Achievement and Retention in Seventh Grade Polygons

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 22, 966 - 985, 27.10.2023
https://doi.org/10.18009/jcer.1345706

Öz

In this study, it was aimed to examine the effect of mathematics teaching enriched with educational games on seventh grade polygons on students' mathematics achievement and retention. In order to analyse the quantitative data for this purpose, quasi-experimental design with pre-test post-test control group was used. The sample of the study consisted of 32 seventh grade students in a public school in Konya-Karapınar. As a result of the study, it was seen that the academic achievement and retention test scores of the control and experimental groups were in favour of the experimental group and the effect size was moderate. From this point of view, it was concluded that the educational game method in teaching mathematics acquisitions is more effective in both increasing academic achievement and retention of knowledge compared to the current mathematics teaching method.

Etik Beyan

Etik kurul belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Etik Kurul Etik Kurul Belge Tarihi: 17/12/2021 Etik Kurul Belgesi Sayı ve Numara: 2021/18-06

Proje Numarası

YOK

Kaynakça

  • Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişişine ve kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ay, Y., & Başbay, A. (2017). Çokgenlerle ilgili kavram yanılgıları ve olası nedenler. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 83-104.
  • Aydın, Ş. (2018). Matematik Eğitiminde: Matematik Dersi ve Problem. Ortaokul 8. sınıf öğrencilerin matematik dersine ve problem kavramına yönelik görüşleri. (1.basım). Beau Bassin: Lambert Academic Publishing.
  • Aykaç, M., & Köğce, D. (2020). Eğitsel oyunlarla matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aykac, M., & Köğce, D. (2019). Preservice clasroom teachers’ opinions on use of educational games in ınstructions of primary school courses. Educational Policy Analysis and Strategic Reserch,14(1), 116-143.
  • Başün, A. R., & Doğan, M. (2020). Matematik eğitiminde uygulanan oyunla öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 155-167. Retrieved from; https://dergipark.org.tr/tr/pub/jier/issue/56808/709176
  • Baydar, S. C., & Bulut S. (2002). Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 62-66.
  • Burns, M. (2000). About teaching mathematics. second edition. California: Math Solution Publication.
  • Büyüköztürk, Ş. (2021). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (29. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Çelikkaya, T., Ünal, Ç., & Çelikkaya, T. (2009). Yapılandırmacı yaklaşımın sosyal bilgiler öğretiminde başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (5. Sınıf Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 197-212. Retrieved from; http://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2824/38138
  • Çuha, S. S. (2004). Matematik öğretiminde eğitsel oyunların başarı, akademik benlik, başarı güdüsü ve kalıcılık üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, M. R. (2016). Farklı oyun türlerine dayalı matematik öğretiminin 1. Sınıf öğrencilerinin erişi ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Develi, M. H., & Orbay, K. (2003). İlköğretimde niçin ve nasıl bir geometri öğretimi. Milli Eğitim Dergisi. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/157/develihtml (24 Subat 2009).
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik egitimi-1: Gelişmeler, politikalar ve stratejiler. İlköğretim Online, 2(1). 18-27.
  • Erten, P. (2020). Otantik öğrenme (Authentic Learning). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi / Journal of Information and Communication Technologies, 1(2), 94 - 107.
  • Fengfeng, K. (2008). A case study of computer gaming for math: Engaged learning from gameplay? Computers & Education, 51, 1609–1620.
  • Gal, H., & Linchevski, L. (2010). To see or not to see: analyzing difficulties ın geometry from the perspective of visual perception. Educational Studies İn Mathematics, 74(2), 163 - 183.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: a simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • Gökbulut, Y., & Yücel-Yumuşak, E. (2014). Oyun destekli matematik öğretiminin 4. sınıf kesirler konusundaki erişi ve kalıcılığa etkisi. Turkish Studies, 9(2), 673-689.
  • Gökçen, E. (2009). Ortak bölenler ve katlar konusunun oyun ile öğretiminin başarıya etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Gurney, P. (2007). Etkili öğretim için beş faktör. Yeni Zelanda Öğretmen Çalışmaları Dergisi, 4(2), 89-98.
  • Gürbüz, F., Çeker, E., & Töman, U. (2017). Eğitsel şarkı ve oyun tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları ve kalıcılığı üzerine etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 593-612.
  • Karaçay, T. (2000). Matematik Öğretimi Matematik Öğretimi Sempozyumu, Sakarya. https://www.baskent.edu.tr/~tkaracay/etudio/agora/egitim/matogretimi.html (12 Haziran 2021).
  • Kaya, S., & Elgün, A. (2015). Eğitsel oyunlar ile desteklenmiş fen öğretiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342.
  • Kılıç, S. (2013). İstatistikî İfadeyle.../Statistically Speaking... Journal of mood disorders, 3(3), 135-40.
  • Köğce, D., & Aykaç, M. (2017). Matematik kazanımlarının öğretiminde okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanma durumlarının incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 523-542.
  • Özyürek, A., & Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2157-2166.
  • Rahayu, P., & Widodo, S. (2016). Teaching of mathematics through fantastic ganbate and bingo mathematics games. Global and Stochastic Analysis, 3(3). 191-202.
  • Savaş, E., & Gülüm, K. (2014). Geleneksel oyunlarla öğretim yöntemi uygulamasının başarı ve kalıcılık üzerine etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 183-202.
  • Songur, A. (2006). Harfli ifadeler ve denklemler konusunun oyun ve bulmacalarla öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarı düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Struchens, M. E., Harris, K. A., & Martin, W. G. (2001). Assesing geometric and measurement understanding using manipualtives. Mathematics Teaching in Middle School, 6(7), 402-405.
  • Yıldız, E., & Şimşek, Ü. (2020). Eğitsel oyun, okuma-yazma-oyun ve okuma-yazma-uygulama yöntemlerinin öğrenme problemlerini gidermedeki etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3) , 715-748.
  • Yılmaz, S., Turğut, M., & Kabakçı, D. A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek ve Buca örneği. Üniversite ve Toplum, 8(1).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şeyda Can 0000-0003-0997-4541

Şevket Aydın 0000-0001-9777-7649

Proje Numarası YOK
Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 18 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 6 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Can, Ş., & Aydın, Ş. (2023). Yedinci Sınıf Çokgenler Konusunda Eğitsel Oyunlarla Zenginleştirilen Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Başarı Ve Kalıcılıklarına Etkisi. Journal of Computer and Education Research, 11(22), 966-985. https://doi.org/10.18009/jcer.1345706

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "