Bu çalışmada, yedinci sınıf çokgenler konusunda eğitsel oyunlarla zenginleştirilen matematik öğretiminde; öğrencilerin matematik başarısı ve kalıcılıklarına etkisini incelemek amaç edinilmiştir. Bu amaca yönelik nicel verilerin analizi için araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Konya-Karapınar’da bir devlet okulundaki 32 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda kontrol ve deney grubu verilerinden, akademik başarı ve kalıcılık testi puanlarının deney grubu yararına olduğu ve etki büyüklüğünün orta düzeyde olduğu görülmüştür. Buradan hareketle matematik kazanımlarının öğretiminde eğitsel oyun yönteminin hem akademik başarıyı artırdığı hem de bilgilerin kalıcılığında mevcut matematik öğretim metoduna kıyasla daha etkili olduğu kanısına varılmıştır.
Yok
YOK
YOK
In this study, it was aimed to examine the effect of mathematics teaching enriched with educational games on seventh grade polygons on students' mathematics achievement and retention. In order to analyse the quantitative data for this purpose, quasi-experimental design with pre-test post-test control group was used. The sample of the study consisted of 32 seventh grade students in a public school in Konya-Karapınar. As a result of the study, it was seen that the academic achievement and retention test scores of the control and experimental groups were in favour of the experimental group and the effect size was moderate. From this point of view, it was concluded that the educational game method in teaching mathematics acquisitions is more effective in both increasing academic achievement and retention of knowledge compared to the current mathematics teaching method.
Polygons educational game supported instruction mathematics teaching
Etik kurul belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Etik Kurul Etik Kurul Belge Tarihi: 17/12/2021 Etik Kurul Belgesi Sayı ve Numara: 2021/18-06
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 22 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "