Amaç: Sağlıklı çocuk izleminde objektif görme muayenesinin yapılması önemlidir. Bu çalışmada ebeveynlerin çocuklarında yapılan görme muayenesi farkındalığının, tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı, kesitsel bir anket çalışmasıdır, Veriler 6 yaşından küçük çocukların ebeveyleri tarafından doldurulan 183 anketten elde edilmiştir. Bulgular: Değerlendirilen çocukların %53.6 (n=98)’sı kızdı ve %51.4 (n=94)’ünde hiç görme muayenesi/değerlendirmesinin yapılmadığı belirtilmekteydi. Ailelerin %44.3 (n=81)’ünde görme sorunu vardı. Çalışmaya katılan çocukların %82 (n=150)’sinde ekran maruziyeti olduğu, günlük maruziyet süresinin medyanının 2 saat ve maruziyete başlama yaşının medyanının 12 ay olduğu görüldü. Onsekiz ay altındaki çocuklarda ekran maruziyeti oranının %44,2 olduğu görüldü ve maruziyet süresinin medyanı 1 saat idi. Daha önce bir göz hekimi tarafından muayene edilmemiş çocukların ebeveynlerinin %87.1’i çocuklara düzenli göz muayenesi yapılmasının gerekli olduğunu ve %89.7’si ise okula başlamadan önce çocuklarına bir göz muayenesi yaptırmayı düşünmekteydi. Sonuç: Aile sağlığı merkezleri tarafından yapılan görme taramaları hakkında ebeveynlerin bilgilendirilmesi, gerekli ise göz hekimine yönlendirilmeleri ve özellikle erken dönemde başlayan ekran maruziyetinin çocukların göz sağlığını olumsuz etkilediğinin anlatılması ebeveynlerin görme sağlığı hakkındaki duyarlılıklarını arttıracaktır.
Objective: Objective visual evaluation are an essential part of childhood check-ups. This study aims to evaluate parental awareness, attitudes, and behaviors regarding the children’s vision screening. Materials and Methods: The present study is a survey-based cross-sectional descriptive study. The data were obtained from questionnaires filled out by parents with children under six years of age. The study was conducted using data from 183 questionnaires. Results: Of the children, 53.6% (n = 98) are girls, 51.4% (n=94) have never had a vision examination/evaluation, and 82% (n=150) have been exposed to monitors. Of the parents, 44.3% (n=81) have vision problems. The median daily value of time exposed to digital screens is 2 hours, and the median value of exposure onset time is 12 months. The digital screen exposure rate in children under 18 months of age is 44.2%, with a median daily exposure time of 1 hour. While 87.1% of the parents of children who had not been previously examined by an ophthalmologist do feel their children should have regular visual evaluations, 89.7% had thought about visual evaluations for their children before they started school. Conclusion: Having family physicians inform parents about vision screenings, refer them to an ophthalmologist if necessary, and explain to parents that early exposure to digital screens in particular negatively affects children’s eye health will increase parents’ sensitivity to vision health.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 2 |