Abstract
Aim: The purpose of this study is to evaluate the relationship between nutrition knowledge and sustainable food literacy.
Material and Method: It was carried out in 280 people aged 19 to 75 years. Data were collected through face-to-face interviews. To measure the level of sustainable of food literacy, the Sustainable Food Literacy Scale was applied. Nutrition knowledge was evaluated using nutrition knowledge questionnaire.
Results: Participants in the low-nutrition knowledge group had lower sustainable food knowledge scores than those of the medium and high nutrition knowledge groups (p<0.05). There were positive relationships in the total general nutrition knowledge score and the sustainable food knowledge, food skills and action intent and action strategies subscale scores (r: 0.356, p<0.001; r:0.347 p<0.001; r:0.226 p:0.035, respectively).
Conclusion: Nutrition knowledge should be considered as part of efforts to increase sustainable food literacy and relationship has the potential to be critical in ensuring that future generations inherit a more habitable world.
sustainable food literacy nutrition knowledge sustainable diet
Öz
Amaç: Bu çalışmanın amacı, beslenme bilgisi ile sürdürülebilir gıda okuryazarlığı arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntem: 19-75 yaş arası 280 kişide gerçekleştirildi. Veriler yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Gıda okuryazarlığının sürdürülebilirlik düzeyini ölçmek için Sürdürülebilir Gıda Okuryazarlığı Ölçeği ve beslenme bilgisini ölçmek için beslenme bilgisi anketi kullanılmıştır.
Bulgular: Beslenme bilgi düzeyi düşük bireylerin sürdürülebilir gıda bilgisi ortalama puanının beslenme bilgi düzeyi orta ve yüksek olan bireylere göre daha düşük olduğu saptanmıştır (p<0,05). Genel beslenme bilgisi toplam puanı ile sürdürülebilir gıda okuryazarlığı alt ölçeklerinden sürdürülebilir besin bilgisi, besin becerileri ve eyleme geçme niyeti ve eylem stratejileri puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki saptanmıştır (r: 0.356, p<0.001; r:0.347 p<0.001; r:0.226 p:0.035, sırasıyla).
Sonuç: Beslenme bilgisi, sürdürülebilir gıda okuryazarlığını artırma çabalarının bir parçası olarak değerlendirilmelidir ve beslenme bilgi düzeyi ve sürdürülebilir gıda okuryazarlığı arasındaki ilişkinin anlaşılması gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmada önemli role sahip olabilir.
sürdürülebilir gıda okuryazarlığı beslenme bilgi düzeyi sürdürülebilir diyet
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |