Çalışmada Üniversite ve
Sanayi işbirliği çalışması ile 6 ay süreli İŞKUR işbaşı eğitim programı ile
yürütülen stajın; acente sahibi ve öğrencilere yönelik staj öncesi ve staj
sonrası durum tespiti gerçekleştirilmiştir. Çalışmada swot analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan swot analizleri
çerçevesinde, öğrencilerin ve sigorta acentelerinin staj programları öncesi
kuvvetli ve zayıf oldukları yönlerinin belirlenmesi yanı sıra öngördükleri bazı
tehlike ve fırsatlar hakkında bilgi sahibi olunmuştur. Ayrıca staj programı
sonrası yeniden öğrencilerden ve sigorta acentelerinden swot analizi yapılarak
öngörülerinin dışında beklenmedik durumların gerçekleşip-gerçekleşmediği de
tespit edilmiştir.
AKTAN, Coşkun Can, (1999), “2000’li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri”, Stratejik Yönetim, İstanbul, TÜGİAD Yayını.
AKTAN, C.C., (2005), Türk Yüksek Öğretim Reformu İçin Swot Analizi, Erişim: (http://www.canaktan.org/egitim/universite-reform/swot.htm), Erişim tarihi: 19.05.2017.
ALPERT Frank, Joo-Gim HEANEY ve Kerri-Ann L. KUHN (2009), “Internships in Marketing: Goals, Structures And Assessment – Student, Company and Academic Perspectives”, Australasian Marketing Journal, 17, 36–45.
ÇAYLAN ÖZER D., AKPINARLI V., DEVECİ D. A. (2016), Öğrencilerin Staj Programları ile İşe Alım Süreci: Denizcilik Sektöründe “Rotamız Arkas Projesi” Örnek Olay İncelemesi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (1), 241-264.
ÇETİN Ş. (2005), Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme, Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, Güz, s. 153-169.
DEMİR M., DEMİR Ş. Ş. (2104), Turizm İşletmelerinde Yöneticilerin Mesleki Staj ve Stajyerleri Değerlendirmesi, Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, 18-33.
DUMAN T., TEPECİ M., UNUR K., (2006), Mersin’de Yükseköğretim ve Orta Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Analizi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, Bahar, s. 51-69.
DYSON, R.G., (2004), “Strategic development and Swot analysis at the University of Warwick”, European Journal of Operational Research, (152), 631-640.
GORANCZEWSKI, Boleslaw, DANIEL Puciato (2010), Swot Analysis in the Formulatıon of Tourısm Development Strategıes for Destınatıons, Tourism, 20/2, ss.48-49
ÖZEL N., KARAGÖZ İ. (2014), Meslek Yüksekokulları ve İş-Dünyası Arasında Becerili İnsan Kaynağı Yetiştirme İlişkilerinin Yeterliği: Bolu Meslek Yüksekokulu Stajyer Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma, Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2014: 32-41.
MANKAN E., (2015), Mesleki Önlisans Proğramlarında Staj Eğitiminin Önemi: Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (10), 734-741.
AKTAN, Coşkun Can, (1999), “2000’li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri”, Stratejik Yönetim, İstanbul, TÜGİAD Yayını.
AKTAN, C.C., (2005), Türk Yüksek Öğretim Reformu İçin Swot Analizi, Erişim: (http://www.canaktan.org/egitim/universite-reform/swot.htm), Erişim tarihi: 19.05.2017.
ALPERT Frank, Joo-Gim HEANEY ve Kerri-Ann L. KUHN (2009), “Internships in Marketing: Goals, Structures And Assessment – Student, Company and Academic Perspectives”, Australasian Marketing Journal, 17, 36–45.
ÇAYLAN ÖZER D., AKPINARLI V., DEVECİ D. A. (2016), Öğrencilerin Staj Programları ile İşe Alım Süreci: Denizcilik Sektöründe “Rotamız Arkas Projesi” Örnek Olay İncelemesi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (1), 241-264.
ÇETİN Ş. (2005), Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme, Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, Güz, s. 153-169.
DEMİR M., DEMİR Ş. Ş. (2104), Turizm İşletmelerinde Yöneticilerin Mesleki Staj ve Stajyerleri Değerlendirmesi, Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, 18-33.
DUMAN T., TEPECİ M., UNUR K., (2006), Mersin’de Yükseköğretim ve Orta Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Analizi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, Bahar, s. 51-69.
DYSON, R.G., (2004), “Strategic development and Swot analysis at the University of Warwick”, European Journal of Operational Research, (152), 631-640.
GORANCZEWSKI, Boleslaw, DANIEL Puciato (2010), Swot Analysis in the Formulatıon of Tourısm Development Strategıes for Destınatıons, Tourism, 20/2, ss.48-49
ÖZEL N., KARAGÖZ İ. (2014), Meslek Yüksekokulları ve İş-Dünyası Arasında Becerili İnsan Kaynağı Yetiştirme İlişkilerinin Yeterliği: Bolu Meslek Yüksekokulu Stajyer Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma, Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2014: 32-41.
MANKAN E., (2015), Mesleki Önlisans Proğramlarında Staj Eğitiminin Önemi: Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (10), 734-741.
Dalkılıç, N., & Ebeoğlugil, F. (2018). Sigortacılık Bölüm Öğrencilerinin Staj Değerlemesi Üzerine Bir Uygulama. Başkent Üniversitesi Ticari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 81-95.