Yeni
iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin çıktısı olan internet temelli iletişim
ortamları; halkla ilişkiler çerçevesinde ilişki yönetiminin bir unsuru olan iki
yönlü simetrik halkla ilişkiler modeliyle ilişkilendirilen diyalojik iletişim
kavramına farklı bir bakış açısı kazandırmıştır. Kent ve Taylor’ın web
sitelerine ilişkin belirledikleri prensiplerinden hareketle bu çalışma,
Türkiye’nin ilk sivil toplum kuruluşu olan “Türkiye Yardım Sevenler Derneği”nin
(TYSD) web sitesinin diyalojik olup olmadığını sorgulamaktadır. Araştırmanın
neticesinde TYSD’nin web sitesini öncellikle bilgi yayma aracı olarak
kullandığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın diğer bulguları ise incelenen web
sitesinde hedef kitlelerin beklenti ve gereksinimlerinin tespit edilmesi, hedef
kitlelerle olumlu ilişkilerin oluşturulması ve hedef kitlelerle diyalog içinde
bulunulmasına katkı sağlayacak diyalojik iletişim kapasitesinin düşük olduğuna
işaret etmektedir. Çalışmanın son bölümünde ise bu kapasitenin nasıl
geliştirilebileceği tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |