Bu çalışmanın amacı, Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BIT), dijitalleşme ve Endüstri 4.0’ın, Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM)’in kurumsal vizyonundaki ve uygulamalardaki yerini, eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin algılarına göre belirlemektir. Araştırma 2018-19 Eğitim Öğretim yılında yapılmış olup, 235 öğretmen ve yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara Endüstri 4.0, bilgi ve iletişim teknolojileri, dijital uygulamalar hakkında sorular yöneltilmiştir. Katılımcıların, araştırma sorularına verdikleri yanıtlar nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre katılımcıların, Türkiye’nin BİT vizyonu konusunda bilgi sahibi olmadıkları, kurumlarında gerçekleştirilen/düzenlenen BİT uygulamalarının sınırlı olduğu, yenilikçi BİT uygulamaları hakkında sınırlı farkındalıklarının olduğu ve kişisel BİT yeterliliklerini düşük düzeyde değerlendirdikleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, yönetici ve öğretmenlerin BİT farkındalık ve uygulamalarına yönelik yeterliklerinin artırılmasını sağlayacak eğitimlerin düzenlenmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.
Bilim ve Sanat Merkezleri Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dijitalleşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Sürekli Mesleki Eğitim ve Öğretim Dergisi
Dergimizde yayımlanan tüm içerik ve makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır.