Theodore Levitt,
şüphesiz pazarlama disiplininin en önemli kişilerinden birisidir. 1925’te doğan
ve 2006’da hayatını kaybeden Pazarlama Profesörü ve Ekonomist, Marketing Myopia
adlı makalesi ile de tanınmaktadır.
İncelememize konu olan Innovation in Marketing adlı eseri pazarlama
disiplininin klasikleri arasında yer almaktadır. 1962’de basılan eser birçok yönüyle
önemlidir. Bunları sayacak olursak, satış – pazarlama arasındaki farkı ortaya
koyması, teorik bilgilerin pratik hayata nasıl uyarlanabileceği, pazarlama
araştırmasının gerekliliği, bu araştırmayı yapacak ekibin sahip olması gereken
nitelikler sıralanabilir.
Eserin birinci
bölümünde işletme ve müşterilerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümünde
değişimden ve bunun ticarete yansımalarından, üçüncü bölümde idarecilerin
hatalarından, dördüncü bölümde ticaretin strateji ve taktiklerinden, beşinci
bölümde pazarlamada araştırmanın yapılabilirliğinden söz edilmiştir. Yazar
altıncı bölümde geleceği öngörmenin öneminden bahsetmiş, yedinci bölümde bunun
planlanmasından, sekizinci bölümde işletme içinde pazarlama ekibinin nasıl
kurulması gerektiğinden, dokuzuncu bölümde ise ticaret araştırmasının sorumluluğunun
üstlenilmesinden bahsedilmiştir. Onuncu bölümde ürün politikaları ile reklam
arasındaki tutarlılığa değinen yazar, son bölümde ise müşteri merkezli bir
pazarlamanın önemine vurgu yapmıştır.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Kitap Değerlendirmesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |