Fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri
Yıl 2018,
Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 11, 22.01.2019
İrem Hüzmeli
,
Esra Doğru Hüzmeli
,
Özden Gökçek
Öz
Sorunları özüne inebilen ve rehabilitasyon açısından her yönden
hastayı değerlendirebilen ve farklı tedavi metodları sunabilen
fizyoterapistlerin eğitim aşamasında eleştirel düşünme düzeylerininin ve
öğrenme biçimlerinin farkında olması gerekmektedir. Bu amaçla yükseköğretim düzeyindeki
fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve
öğrenme biçimleri incelenmiştir. Gönüllü 111 katılımcının demografik bilgileri
kaydedilmiştir. Eleştirel düşünme eğilimleri California Eleştirel Düşünme
Eğilimi Ölçeği (CCTDI) ile, öğrenme biçimleri Öğrenme Biçemleri Envanteri
(BİG-16) ile sorgulanmıştır. Katılımcıların %59.5’i kız (yaş ortalaması
20.30±1.31 yıl),% 40.5 erkektir (yaş ortalaması 20.86±1.50 yıl). CCTDI’ ne göre genel olarak eleştirel düşünme
eğilimi düşüktür. Analitiklik ve açık
fikirlilik alt boyutlarında cinsiyet bakımından, sınıflar arasında analitiklik alt boyutunda
istatiksel açıdan anlamlı farklılık vardır (p<0.05). İşitsel, bedensel ve
görsel öğrenme stili cinsiyete ve sınıflara göre anlamlı farklılık
göstermemektedir (p>0.05). Eleştirel düşünme eğilimi ve öğrenme biçemleri
arasında anlamlı korelasyon vardır
(p<0.05). Sonuç olarak fizyoterapi eğitimi alan öğrencilerin öğrenme
biçimleri arasında fark bulunmaması ve eleştirel düşünme eğiliminin düşük
olması sebebi ile uygulamaya dayalı sağlık bilimlerinde bu konu ile ilgili daha
fazla farkındalık yaratılması gerekmektedir. Çalışmanın sağlık eğitimi alan
diğer branş öğrencileri ve yaş grupları ile yapılması önerilir.
Kaynakça
- 1. Güven M, Kürüm D. Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış. 2006;6(1):75-90.
- 2.Öztuna S. Bilişsel Biçem İle Öğrenme Biçemi Arasındaki İlişki. Ekev Akademi Dergisi, 2013;56(56), 429-452.
- 3.Balay R. Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2004;37(2):61-82.
- 4.Bökeoğlu OÇ, Yılmaz A G.K. Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları İle Araştırma Kaygılari Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2005. 41(41), 47-67.
- 5.Beşoluk Ş,Önder İ.Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online,2010;9(2).
- 6.Kanbay Y, Aslan Ö, Işık E, Kılıç N. Hemşirelik Lisans Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Becerileri. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi,2013;3(3).
- 7.Karadağ M, Alparslan Ö,İşeri ÖP. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri. Cukurova Med J 2018;43(1):13-21.
- 8. Kökdemir D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- 9.Şimşek, NBİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama,2002; 1(1), 33-47.
- 10.Domenech MA, Watkins P. Critical Thinking and Disposition Toward Critical Thinking Among Physical Therapy Students. J Allied Health. 2015 Winter;44(4):195-200.
- 11.Ay Ş,Akgöl H. Eleştirel düşünme gücü ile cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008. 1(2).
- 12.Bilasa P. Üniversite öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi (Gazi Üniversitesi örneği).Sosyal Bilimler Ara tırmaları Dergisi Issn: 1309-9302 (2012);3(6): 7-20.
- 13.Wessel J,Williams Renee.Critial Thinking and Learning styles of students in a problem-based,master's enter-level physical theraphy program. Physiotherapy Theory and Practice, 2004, 20.2: 79-89.
- 14.Sandmire DA, Vroman KG, Sanders R. The influence of learning styles on collaborative performances of allied health students in a clinical exercise. J Allied Health. 2000 Fall;29(3):143-9.
- 15.Gardner P, Slater H, Jordan JE, Fary RE, Chua J, Briggs AM. Physiotherapy students' perspectives of online e-learning for interdisciplinary management of chronic health conditions: a qualitative study. BMC Med Educ. 2016 Feb 16;16:62.
Critical Thinking Trends and Learning Styles of Physiotherapy and Rehabilitation Students
Yıl 2018,
Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 11, 22.01.2019
İrem Hüzmeli
,
Esra Doğru Hüzmeli
,
Özden Gökçek
Öz
Physiotherapists
can come to the core of the point of problems and can evaluate patients from
all sides in terms of rehabilitation and offer different treatment methods.
This means that physiotherapists need to be aware of their critical thinking
and learning styles during the education phase.
So this study aimed to investigate the critical thinking tendencies and
learning styles of physiotherapy students. The sampling of the study consisted
of a total of 111 students from the school of physiotherapy and rehabilitation.
A personal information form was recorded. Critical Thinking with the California
Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI), and learning styles with the
BİG-16 Learning Style Inventory were assessed. 59.5% of the participants were
female (mean age 20.30 ± 1.31 years), 40.5% were male (mean age 20.86±1.50
years). According to CCTDI, we found that critical thinking tendencies were
generally low and there were statical significant only in analyticity and
open-mindedness sub-dimensions between the gender while there were only in
analyticity between the classes (p<0.05).
There were no statical significant in the auditory learning, physical
learning and visual learning style between sexes and classes (p> 0.05). In
conclucion, the tendency of critical
thinking were low in pt students and
there were no difference between learning style so more awareness about
this issue should be created in practice-based health disciplines. It is
recommended that this study will contribute better to the literature if it is
conducted with students of other health disciplines and different age groups.
Kaynakça
- 1. Güven M, Kürüm D. Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış. 2006;6(1):75-90.
- 2.Öztuna S. Bilişsel Biçem İle Öğrenme Biçemi Arasındaki İlişki. Ekev Akademi Dergisi, 2013;56(56), 429-452.
- 3.Balay R. Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2004;37(2):61-82.
- 4.Bökeoğlu OÇ, Yılmaz A G.K. Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları İle Araştırma Kaygılari Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2005. 41(41), 47-67.
- 5.Beşoluk Ş,Önder İ.Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online,2010;9(2).
- 6.Kanbay Y, Aslan Ö, Işık E, Kılıç N. Hemşirelik Lisans Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Becerileri. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi,2013;3(3).
- 7.Karadağ M, Alparslan Ö,İşeri ÖP. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri. Cukurova Med J 2018;43(1):13-21.
- 8. Kökdemir D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- 9.Şimşek, NBİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama,2002; 1(1), 33-47.
- 10.Domenech MA, Watkins P. Critical Thinking and Disposition Toward Critical Thinking Among Physical Therapy Students. J Allied Health. 2015 Winter;44(4):195-200.
- 11.Ay Ş,Akgöl H. Eleştirel düşünme gücü ile cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008. 1(2).
- 12.Bilasa P. Üniversite öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi (Gazi Üniversitesi örneği).Sosyal Bilimler Ara tırmaları Dergisi Issn: 1309-9302 (2012);3(6): 7-20.
- 13.Wessel J,Williams Renee.Critial Thinking and Learning styles of students in a problem-based,master's enter-level physical theraphy program. Physiotherapy Theory and Practice, 2004, 20.2: 79-89.
- 14.Sandmire DA, Vroman KG, Sanders R. The influence of learning styles on collaborative performances of allied health students in a clinical exercise. J Allied Health. 2000 Fall;29(3):143-9.
- 15.Gardner P, Slater H, Jordan JE, Fary RE, Chua J, Briggs AM. Physiotherapy students' perspectives of online e-learning for interdisciplinary management of chronic health conditions: a qualitative study. BMC Med Educ. 2016 Feb 16;16:62.