Günümüz insanı kendisini ve çevresini anlama sürecinde bilimsel araştırmalardan yaralanmaktadır. Ancak bilimsel araştırmalar geçmişten günümüze bilginin ortaya çıkışı aşamasında etik sorunlara yol açabilme potansiyeli taşımaktadır. Bilim insanı, araştırmanın tasarımından, verilerin toplanması, yorumlanması, bilimsel yayın haline getirilmesine kadar her aşamada fikir hırsızlığı, veri çarpıtılması, çıkar çatışmaları, ekip haksız yazarlık, onur payı verilmemesi gibi etik sorunlar yaşayabilir. Bu tür sorunların, bilimsel araştırmalara zarar verme potansiyeli nedeniyle, bilimsel araştırma etiği konusunun lisans ve lisansüstü eğitimde önemli bir yer bulmasının gerekliliği açıktır. Ancak, bazı bilim insanlarının hala etiğin eğitimde yeri olmadığını savundukları dikkati çekmektedir. Ancak bilim insanlarının davranışlarının toplumun bilime olan güvenini etkileyebileceği ve bu nedenle belirli etik standartlara uymaları önemlidir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, bilimsel araştırma etiği konusunda bilim felsefesine uygun bir değerlendirme yaparak, etik eğitiminin önemine dikkat çekmek ve farkındalık oluşturmaktır.
Çalışma başka bir dergiye gönderilmemiştir.
yok
yok
Today's people benefit from scientific research in the process of understanding themselves and their
environment. However, scientific research has the potential to cause ethical problems during the
emergence of knowledge from past to present. Scientists may experience ethical problems such as
theft of ideas, data distortion, conflicts of interest, unfair team authorship, and lack of honoraria at
every stage, from the design of the research to data collection, interpretation, and scientific
publication. Due to the potential of such problems to harm scientific research, it is clear that the
subject of scientific research ethics should find an important place in undergraduate and graduate
education. It is noteworthy that some scientists still argue that ethics has no place in education.
However, the behavior of scientists can affect the publics trust in science, and therefore, they mustcomply with certain ethical standards. In this context, this study aims to draw attention to the
importance of ethics education and raise awareness by evaluating scientific research ethics in
accordance with the philosophy of science.
Science ethics education scientific research research ethics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tıp Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |